Gå til innhold

Acrylnegler farlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har støpt acrylnegler selv. Har kjøpt acryl kit på ebay. Så jeg vet egentlig ikke hva som er i produktene. Men jeg lurer på om noen vet om det er farlig for fosteret? Jeg har forsøkt å google det, men finner ikke noen gode svar. Kanskje noen som er utdannet negldesigner leser denne tråden og kan gi meg noen svar?? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810463-acrylnegler-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være vanskelig, men kan det ikke være forskjellige stoffer i samme type produkt fra forskjellige produsenter? Kanskje greit å sjekke med produsenten først? :-)

Jeg ringte og sjekket på giftsentralen om et desinfiserende middel var teratogent (fosterskadelig) eller ikke. Deres råd ble at siden de ikke kunne finne informasjon på enkelte av stoffene i produktet anbefalte de at jeg ikke brukte det. Bedre føre var enn etter snar.

Jeg vet absolutt ingenting om acrylnegler men det må jo nødvendigvis være et lim eller tilsvarende som fester acrylen (syntetiske fiber av plast/glassfiber) til neglen...

• 1 måned senere...

Hei :)

Takk for svar.

Jeg ble litt engstelig siden jeg kjøpte acryl på ebay fra hongkong, og ikke viste hva som var i. Så jeg tok de av. Kan heller støpe på igjen etter fødsel.

Men betryggende å høre at det ikke skal være farlig. Har tenkt litt på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...