Lilleprins_6/2-12 Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Noen som vet hva dette kan være? De siste tre dagene har jeg plagdes med at magen er veldig øm og nummen... Junior ligger og presser seg utover mot navlen, og for hver bevegelse han gjør så må jeg stoppe opp og trekke pusten dypt for å prøve å drøye smertene litt.. I dag har jeg bare ligget på soffaen, for uansett hva jeg har prøvd meg på å gjøre så må jeg bare sette meg ned fordi det gjør så vondt :/ ligger også ofte våken om nettene pga dette.. Smertene kjennes ut som slike sting/haldt man kan få når man er ute og løper osv.. bare ti ganger sterkere.. Skal til JM på kontroll på mandag og tenkte å spørre henne da, men må bare høre med dere, om jeg kanskje bør ordne meg en legetime før den tid? er forresten 30+4 nå... Håper noen av dere kan gi med noen råd om hva dette kan være og hva jeg bør gjøre med det?
Jomfruen76 Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Hei. Jeg hadde noe som lignet da jeg var gravid. Jeg hadde av og til smerter på ene siden av magen. Omtrent fra navlen og opp mot ribb-beina. Av og til strålte smerten ut i ene armen.Jeg tror ikke det jeg hadde var noe farlig,det var sansynligvis bare babyen som låg i en uheldig stilling. Dette skjedde spesielt når jeg satt. Følte ofte jeg "mistet" pusten, da dette var ekkelt/ ubehagelig. Synest uansett at du skal spørre JM om dette.
nyttårsprins Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Jeg har hatt det slik i mange uker allerede, og er nå i uke 35. Har fått beskjed om at det er livmoren som strekker seg. Altså ligamentsmerter, som ikke er farlig, men veldig vondt og ubehagelig. Spesielt vondt er det når kompisen i magen ligger med ryggen utover. Føler at han tar spenntak inni der og forsøker å presse seg ut navlen... Hadde det absolutt ikke slik i forrige svangerskap, så jeg også ble litt bekymret en stund for hva det kunne være. Men nå vet jeg altså hva det er...så det er bare å holde ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå