Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Jeg skal på to julebord. Det ene betaler jeg selv og er vel egentlig ikke et julebord, men en buffet med varm julemat. Den koster 500 for bare mat. Bedriften skal ha julebord og der koster det 1300 kr per per + drikke. Synes det er dyrt!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Hæh- koster? Det er selvsagt gratis, siden det er noe bedriften spanderer på sine ansatte... Har en gang betalt egenandel på et julebord, men da var det en symbolsk sum på 100 kr for å få folk til å slutte å melde seg på, for så å la være å komme. Har aldri hørt om julebord som koster så mye penger, utenom de man arrangerer privat.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Ja,altså bedriften betaler alt for ansatte og partner. Vi betaler ikke en krone selv, men det koster det der vi skal være... HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Ingenting selvfølgelig! Julebordet er en del av julegaven fra bedriften og den bittelille bonusen vi får for god innsats i året som har gått.
lille-my-april Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Føste gang jeg hører om at en skal betale for julebordet. Noen plasser må en gjerne betale for å få med følge men..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 jeg jobber i skole. og siden vi er så fattige, må vi betale for eget julebord. det er sikkert 20 år siden julebordet var gratis her... men husker det var alltid gratis sammen med eksmannen.. spørs vel hvor du jobber. men 1300 høres helt sykt ut. hva jobber du med? er alle rike?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 HI, hvis du mener at bedriften betaler for dere, hvor vil du med dette innlegget? burde kanskje formulert deg litt annerledes da? Vi betaler forresten 300 kr hver. jeg som jobber i skole...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Altså, det du spør om er hvor mye bedriften betaler pr snute på stedet julebordet skal være? De fleste vet vel ikke det siden vi ikke betaler noe selv, de stedene jeg har jobbet har ihvertfall ikke kuvertprisen blitt oppgitt til personalet. Akkurat nå jobber jeg i en liten privat bedrift, og et julebord med 5 stk på et hotell er vel litt stusselig så vi gikk på Humorgalla først også spiste vi middag på restaurant etterpå. Regningen pr stk kom sikkert på 1000-13000 kr pr stk ink billetter, mat og drikke, men sjefen tok jo regningen så jeg vet ikke.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Jobber i skolen. VI må betale alt selv. 350 kr for mat og lokale. Drikke tar vi med selv;-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 1000 til 1300 kr selvfølgelig, 13000 var i meste laget
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Har jeg misforstået dig? som jeg leser det lurer du på om folk vet hva det koster for julebord de er inviteret til (uten at de selv betaler) Det ene hos oss er catering, så der er det ca 400 pr pers. + drikkevarer osv. Det andre er Kielbåten med alt betalt
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #13 Skrevet 22. november 2011 Ja, poenget var å høre litt om hva det typiske julebordet koster. Ikke nødvendigvis hva man betaler selv (ikke egenandel hos arbeidsgiver. Mange går jo på andre julebord enn i regi av arbeidsgiver også. Jeg er enig i at 1300 er sykt, det var derfor jeg skrev det. I tillegg kommer drikke til maten selvsagt som helt sikkert beløper seg til over 500 per person for de som drikker alkohol! VI ansatte betaler det ikke, men jeg oppdaget prisen da jeg var inne og tittet på nettsiden til stedet vi skal på. Skulle jeg betalt 4000 kroner for min mann og meg selv + ca 1000 kroner i taxi ville jeg aldri gått!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #14 Skrevet 22. november 2011 Hei Det er rett og slett slik at det koster med julebord. Det er vel ganske vanlig nå med rundt 500kr+ pr kuvert for mat og man bør beregne tilsvarede for drikke. Hvis man vil komme billigere fra det må man leie lokaler selv og ha catering. Det man sparer mest på da vil være kostnaden for drikkevarene. Jeg synes 1300 kanskje er i overkant, men jeg var med og arrangerte julebord for ca. 10 år siden(det skulle være på et hotell/resturant el) og det var faktisk ikke så lett med et budsjett på rundt 1000kr per pers (vi var ganske mange, så vi kunne ikke velge og vrake i lokaler). Hotell ol har ofte innleide en-to manns orkestre i tillegg og skrur opp prisene i julebord sesongen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå