Gå til innhold

Hjemmelagde drops :)

Anbefalte innlegg

Er det flere som har prøvd sånne drops en lager selv fra Panduro? Jeg har stresset litt med det nettopp. Hjelpe meg, det var litt stress. Men skal nok få det bedre til etterhvert.

Men når en lager med vanlig sukkerblanding (druesukker), hvor lang holdbarhet er det på det da? Leser jo at det står at det ikke er langtidsholdbart med mindre en bruker glokose...

Dette er min store plan for julegave til de som har alt denne julen. I tillegg til hjemmelagde fløtekarameller og hjemmelaget konfekt. :)

Skal pakkes inne i cellofan :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143810077-hjemmelagde-drops/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! :) de holder seg lenge ja, men de klistrer seg sammen lett med druesukker. Jeg laget masse drops i fjor,å alle skrøt og spurte etter mer lakrisdrops med lakrispulver utenpå. Minuset med vanlig sukkerblanding er at de klistrer seg lett sammen. I år prøvde jeg glukose,og det funket mye bedre!massen var litt varmere,men alle ble perfekte,å ingen klistret seg sammen. Så nå er jorbær og lakrisdrops i fine glass klar til å pakkes inn. Lykke til.

Det enkleste er vel å kjøpe dette dropssettet fra Panduro. Men her er oppskrift:

Grunnoppskrift vanlig sukkerblanding:

1 dl vann

450 g sukker

125 g druesukker

Tilsett først vann, deretter sukker og til slutt druesukker. Kok først blandingen med lokk. Når den har kokt 1-2 min tas lokket av for videre koking. Ikke rør i blandingen.

Skal kokes til temperaturen er 157-165 grader (162 er passe).

Videre trengs rett utstyr. Når massen er på oljet teflonmatte, skal en først ha i pulversmaksemne etter ca.1 min, og farge og aroma 1 min etter dette.

Orker ikke skrive hele greia rett og slett. Det er jo forskjellig hva en skal ha i i forhold til hvilken smak.

eks. Jordbær: 2 ts sitronsyre+1,5 ml(30 dråper) rødbetfarge+2 ml (40 dråper) jordbæraroma.

Her kan du sjekke om Panduro hobby er i nærheten av der du bor: http://www.pandurohobby.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...