Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr på 7 mnd fikk konstatert barneeksem (atopisk eksem) på 6 mnd kontrollen. Vi trodde bare han hadde litt tørr hud. Vi har smurt litt med Inotyol der det har vært mest tørt (på føttene) og ellers brukt fuktighetskrem (medela). Nå har han fått et skikkelig utbrudd, med hissige blemmer både på føttene og i armkroken, og også noen flekker ellers på kroppen er veldig røde. Har vært på apoteket og kjøpt A-derma krem etter rådderfra. Fikk ikke time hos lege før om en uke.

Jr virker heldigvis ganske uberørt. Men det ser så fælt ut. Noen som har noen tips eller erfaring? Bør jeg få fremskyndet legetimen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei min mellomste søn har atopisk eksem

han er nå 2,5 år og sliter litt med hendene sine(knogene) ved anklene oppe på bena og bak knærne!

som liten baby fick han hissig utslett på kindet!

vi smører morgon og kvæll med locobase repair rorange farve (239 kr tuba ca 2-3 tuber i mnd))

har gjort det i all tid men nå for ca 6 mnd siden var vi henvist till spesialist infør vinter (han var helt utrolig ille i vinter stakkars over hele kroppen og det satte seg sår i det) og fick vite att det var helt riktig av oss å smøre med så den anbefaler jeg!!

Viktigaste du gjør med barne eksem er å tilføre ordentligt med fuktighet! bruk olje i bade vaske van vi bruker dr greve sin når vi tar morgonstæll alltid olje oppe i!

videre har vi kortison(på resept) når utbrudda kommer som vi går på i 10 dager og en annan salve om det blir betent,den har vi ikke brukt enda men blir det som forrige året må den i bruk!! og en till som vi bruker med locobasen som førebyggande men nå i skrivandes stund kommer jeg ikke på hva den heter!:S

du kan kjøpe en mild kortison krem resept fritt (den er gul) for og prøve med Trenger ikke være redd for og prøve den selvom det er litt kortison i den! Vi prøvde det uten råd fra noen men den var ikke sterk nok når han fick utslett på kinden!! men vet ikke åssen din lille er!!

videre nå som du har diagnose bli henvist till en spesialist hon søker om å få dekka disse kremane og oljene

vi kjøper nå locobase og olje for 1680 kr i året resten dekker trygde kontoret!!!!!!! sier seg selv att det er mange tusen lapper vi nå slipper å betale,litt dumt att vi ikke visste om dette føre men nå vet du det:)

ikke flink tillog skrive så håper ikke det ble alltfør rotete!!!

p.s husk å gjør smøringa till en lek, det har jeg igjen for nå i en trassig 2,5 åring :)

Skrevet

NAF Badeolje er også verdt et forsøk og husk å bruke neutral vaskemiddel og dusjsåpe og sjampo. Atopisk eksem blir mange ganger verre når huden er i kontakt med fargestoffer, parfum og parabener ...

Skrevet

Takk for tips dere. Vi måtte dra till legen da alt ble verre. Han har brennkopper i eksemen... Stakkars liten. Så nå smører vi alt vi kan og håper å slippe antibiotika.

På den annen side er han kanskje ikke så hardt rammet av eksem som vi fryktet. Uansett har vi fått masse gode råd, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...