Sussa85 - snart 2? Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Joda.. da har jeg vært til legen..ble jo ikke noe bedre disse kynnerne så hadde ikke noe valg.. Og nå er jeg som fryktet (og håpet?) 100% sykemeldt.... Litt blandede følelser..men må gjøre d som er best for mini... Har urinveisifeksjon som jeg ikke viste om..og fikk antibiotika for det..håper det hjelper.. mulig det var litt av grunnen til de sterke kynnerne.. de har imidleritid ikke blitt noe mildere og fikk beskjed om å kontakte føden snarest om de ikke slipper når jeg hviler meg... Så får vel bare se an de neste dagene og håpe antibiotikan snur dette! =) Han får ikke lov å komme før i romjula ihvertfall..og helst kan han vente til 1 januar hehe... Men kjenner jeg min flaks så kommer han vel uansett 1-2 uker på overtid på tross av dette;) tihi.. =) så sånn er ståa her! Er forestn uke 32+4 i dag...
Arwen81 Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Hei Ser at vi er kommet akkurat like langt i svangerskapet, er også 32+4 idag Høres nå veldig bra ut at du ble sykemeldt da, er vel best å ta det med ro når kynnerne hagler på! Jeg var hos jordmora til kontroll idag, har også hatt endel kynnere, med kvalme og ganske sterke menstruasjonssmerter, men hun er så rolig, så hun mente nå at det ikke var noen krise om kynnerne gikk over i rier nå... Men jeg er enig i med deg, at det er best om de holder seg inne disse småttingene til over nyttår, så er det klar bane Forøvrig hadde visst hodet festet seg, så hun gjør seg nå klar her, lillesnuppa Lykke til videre med svangerskapet Krysser fingre for at lilleprinsen din holder seg inne noen uker til
Sussa85 - snart 2? Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 Heihei! =) ja huff.. syns det er ALT for tidlig om de kommer nå ja.. da må vi jo ligge på sykehuset lenge..minst en mnd ser jeg for meg.. ikke noe å sikte etter! hehe..så ikke helt enig med jordmora di;) tihi.. Men er jo ikke noe livsfare om de kommer nå.. lungene tåler d osv.. Men har en gutt i familien som kom i uke 32.. og han sliter en del pga d... og har sletti litt.. Vil helst unngå d ja! =) Er du førstegangs? med tanke på at hodet fast festet allerede! =) Her går mini rundt og rundt enda..snudde seg seinest i natt til riktig leie igjen.. Men snuppa mi som jeg fikk i 2008 var vel festet allerede i uke 32-34 om jeg ikke husker helt feiL! =) Lykke til du og! Og håper du slipper mere smerter..er noe skit ja:(
Arwen81 Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Jeg er førstegangs ja, så jeg vet jo ikke helt hva som er normalt og ikke med disse svangerskapsgreiene... JM mente at det var litt harde kynnere til å være første barnet (og relativt lenge før termin), så vi var enige om at det nok er best om jeg roer ned litt, både på jobb og hjemme. Så nå blir det antakelig gradert sykemelding da, så håper jeg at det roer seg, og at snuppa holder seg inne til januar! Vil jo helst at hun får godgjort seg der inne så lenge som mulig, de er jo tross alt ikke helt klare for å møte verden, selv om det heldigvis ikke er noen livsfare om fødselen setter igang nå... Dessuten ønsker jeg helst ikke at hun skal ha fødselsdag helt sist i året, sånn med tanke på skolestart (er lærer, så vet at det er stoooor forskjell på januar- og desemberbarn når de begynner på skolen)... samt med tanke på muligheten til å få barnehageplass. Men det er nå mest praktiske ting da, som man løser om hun nå kommer på denne siden av årsskiftet. Så lenge alt er bra med de små når de kommer ut, så spiller slike praktiske ting mindre rolle uansett
Sussa85 - snart 2? Skrevet 22. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2011 =) Ja da er det nok best å roe ned ja!! hadde knapt kynnere første svangerskap jeg..men dette er jo veldig individuelt! =) Du har ikke vurdert 100% da? Hva jobber du med? Jeg er jo bare student..men får ikke lov til å gå på skolen heller i følge legen.. ville prøve å utsette sykemeldingstarten til mandag..da skal vi ut i praksis i barneskole i 2 uker.. (går førskolelærer).. men d ville han ikke være med på gitt..så ble fra i dag... Med beskjed om å holde sofaen... Ja er godt å tenke at de er utenfor fare om de kommer nå! =) Og enig ang det å være eldst&yngst i skolen..og barnehagen for den slags skyld.. Ang barnehageplass så er det desverre ikke så stor forskjell her i trondheim ang det å være født i desember..elelr januar.. Så lenge du er født etter 1 sept så er d jo bare teit.. Lillegutt her vil jo ikke ha rett på plass før august 2013 uansett så blir et halvt år med dagmamma el. om ikke søskenplassgarantien slår inn og jeg får plass fra jul da..det er jo håpet...
Arwen81 Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Jeg jobber som lærer i barne- og ungdomspsykiatrien. Trives veldig godt i jobben, men merker jo på formen at jeg kanskje burde roe ned litt. Skal snakke med legen min denne uka om hva hun mener. Ønsker å være litt på jobb, da jeg blir så rastløs av å være hjemme, men vil selvsagt høre på hva hun råder meg til uavhengig av hva jeg selv aller helst ønsker Høres lurt ut å være sykemeldt i praksisperioden, synes at det var langt mer krevende å være i praksis med ukjente elever osv. når jeg selv studerte enn det er å være i jobb idag. Også har jo du en liten en til hjemme som du skal ha litt overskudd til å ta deg av Vi får bare nyte tiden som er igjen før de melder sin ankomst, er jo ikke så mange ganger man går gravid tenker jeg, så det er fint å legge til rette for at opplevelsen blir best mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå