Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 På søndag kveld var jeg på sykehuset fordi jeg har stadig merket mindre og mindre liv. De tittet med ul og jeg lå til ctg i en halvtime. Alt så bra ut med bebin, men han som utførte ul la meg inn til oppfølging fordi det var lite fostervann. om ikke det ble mer ville de sette meg igang. Dagen etter fikk jeg ny ul og denne legen mente det var mer enn nok fostervann å sendte meg hjem! Selvom jeg fortsatt ikke kjenner liv! Det hjelper jo ikke med å se at ctg er fin når jeg ikke merker bebin selv :S Syns det er helt merkelig at de handler på denne måten. Jeg er 39+1 i dag, med 1-2 cm åpning og ble strippet den natten på sykehuset og i går. Men sitter fortsatt her nervøs siden jeg ikke merker liv, og ikke skjer det noe heller :/ på ettermiddagen i dag har jeg hatt blodig uflod samt deler av slimproppen som har gått over snart 2 uker. men blodet kommer vel kanskje av strippingen i går regner jeg med. har ikke trua på at det er tegn på at noe mer skjer. For er helt dødt. Trodde ikke førstegangsfødene gikk så lenge med åpning før det skjedde noe jeg men :/ Vet egentlig ikke hvor jeg vil med dette, lufte tanker kanskje. Er det andre som ikke merker barnet overhode men som klarer slappe av? virker som det er det sykehuset mener jeg skal gjøre :/
Collette Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Du SKAL kjenne babyen hver dag. Hvis det er helt dødt inni der og du virkelig ikke kjenner noenting, så kom deg på sykehuset med en gang! Kanskje den fremdeles kan reddes hvis den er dårlig.
Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 TAKK! endelig noen som er enig med meg! Var nettopp pga. det du skriver at jeg reiste på søndag. hadde ikke kjent han overhode, og hadde håp at alt fortsatt var bra og at de kunne ta han ut! De satte meg til en ctg registrering med engang, hvor hjerteaktiviteten var fin! De så med ul at han snudde litt på seg. Alt var fint med bebin min! så ikke noe å bekymre seg for. Jeg ble lagt inn med lite fostervann, og ny ctg på morran i går! Alt så fint ut der også, og det gjorde det visstnok på ul og fostervannet var plutselig nok alikevel! MEN, Dette gjør ikke at jeg kjenner bebin mer. Ja, jeg vet alt ser bra ut med han, morkaka og alt funker som det skal fikk jeg beskjed om! Men jeg har ingen kontroll på dette selv siden jeg ikke kjenner han. Men de sender meg bare hjem igjen og sier jeg bare får slappe av så kommer han nok snart! HVORFOR kan de ikke bare ta vannet mitt å få ting til å skje? Jeg blir stressa av å gå sånn her, noe som ikke direkte hjelper barnet noe mer. HVORFOR sender de meg bare hjem når de vet jeg ikke kjenner barnet bevege seg? jeg blir så sint, samtidig som jeg er veldig fortvila, men glad at testene viser alt er bra :/
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Ring inn og forklar åssen du føle det at du er redd noe skal skje med babyen siden du ikke kjenner han. Å siden det var 2 forskjellige som tok det fostervanns målingene kan det bli 2 forskjellige målinger. STÅ PÅ DITT og IKKE GI DEG.. Det hjelper ikke babyen at du stresser og er bekymret. Men tror du kan ta det heilt med ro spis is/isbiter(beste er å tygge isbitene syns eg, mest reaksjon da) ligg å kjen om du kjenne noe eller eple jucie(energi kick for ungen) :-)
Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 22. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2011 Ja, det er det jeg tenker og. at to forskjellig kan få to forskjellig svar. Men hvem er da riktig? har jeg lite eller har jeg ikke lite fostervann? Jeg har prøvd å drikke iskald cola flere ganger, spist is, isbiter og drikki kaldt vann og kald saft. dette har ingen virkning. Greit jeg har morkaka forran, men jeg har kjent bevegelsene godt, og jeg har kjent de regelmessig. jeg vet selv at det har avtatt og blitt borte over tid. Jeg har vært inne flere ganger fordi jeg ikke merker han. blir like forbanna sendt hjem igjen med beskjeden om at alt er fint! Nå som jeg er så klar med modning og åpning og alt! fatter ikke jeg hvorfor de ikke kan sette i gang alt sammen. hjelpe meg litt på vei! kjæresten blir jo redd pga dette også, og jeg hater å se han bekymre seg dag ut og dag inn! det tar på det også! men hjelper ikke uansett hva jeg sier å gjør på det dumme sykehuset. De sier alt er fint å ber meg dra hjem! jeg kan jo ikke nekte å forlate sykehuset. da blir jeg vel brått henta ut derfra av sterkere krefter. hehe
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Da ringe du legen eller jm i morgen å klage å sier din bekymring. Vet åssen det er. Hadde noe av samme erfaring me nr 2. Men av andre årsaker. Har selv morkaka foran men en unge som sitt i sete å bruke blæra mi som fotball så på den måten kjenne eg han eller vist eg tar på toppen av magen min å dytter i hode hans får eg et spark Men bedre før var. Mulig du er uheldig med dei du snakker med og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå