Gå til innhold

For mye fostervann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på ekstra ul i dag pga ingen vektøkning hos meg. Han er helt fin i vekst, men det er for mye fostervann. Gyn ville ha oss inn til ny ul om 5 uker.

Hun forklarte ikke noe ift dette og jeg er litt bekymret, men har ikke lyst til å lese skrekkhistorier på nett ;)

Er det noen som kan noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de sagt at du har FOR MYE? Jeg har også mye fostervann, men ikke hørt at dette er noe farlig eller noe....

På papiret mitt står det bla at største vannlomme er målt til 10 cm

Skrevet

Gyn sa FOR MYE ja, men ikke hvor mye. Og at hun ville sette meg opp på ny kontroll om 5 uker.

Hun skrev ikke noe på helsekortet, jeg fikk heller ikke noe papir med meg.

Klarte ikke la være å google det og fant en artikkel på babyverden. Tenker at den må være reel. Synes ikke det var veldig oppløftende :( Men bør selvsagt også huske på at for over halvparten så går det over av seg selv. Stod noe slikt der... Men tenker jo fryktelig negativt nå.

Tror jeg må få en time hos min fastlege, så jeg kan få forklart det skikkelig og vite at de også følger meg opp.

Skrevet

Jeg også har for mye fostervann. Går til kontroll på sykehuset annenhver uke. De undersøker fosteret nøye hver gang for å se om det er noe feil, men har heldigvis ikke funnet noe. Feil kan være misdannelser i spiserøret og urinblæra. Men dette fikser de lett med en gang baby kommer ut. Ellers så har de tatt glykosetest for å sjekke om jeg har svangerskapsdiabetes. Legen sa også at den største lomma måtte være 16 cm for at de skulle anse det som kritisk.

Det går sikkert bra. Halvparten av tilfellene går over av seg selv, og 2/3 av tilfellene kan man ikke finne noe galt. Krysser fingrene.

Skrevet

Så du går såpass ofte til kontroll Mina78... Synes det er så rart at jeg skal vente 5 uker til neste sjekk nå. Men det eneste det kan tyde på(tenker jeg) er jo at det ikke er så altfor mye forstervann.

Har bestilt time hos legen min, så kommer inn der på fredag for en prat og blir forhåpentligvis beroliget. :)

Takk for svar :))

Skrevet

Ja tror jeg går så ofte på kontroll pga det er helt på slutten og at det er ganske mye fostervann hos meg. Kanskje det har noe med hvor man bor også. Jeg går på nasjonal senter for fostermedisin på st. Olavs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...