Gå til innhold

ser ut som dette var rett forum- uke 16 og må mest sansynlig avbryte :(

På'n_igjen!

Anbefalte innlegg

jeg er gastic bypass operert. gått ned 78 kilo, og veldig fornøyd med det. har to gutter fra før, som kom før operasjonen. ble gravid med nummer tre i august, og fikk i dag vite at det er en liten gutt.... rett før jeg fikk et videre bilde. det er ingenting galt med gutten, han er helt perfekt - det er kroppen min, som ikke fungerer.

i uke 11 begynte jeg å få problemer med å spise. jeg som har spist 6 ganger om dagen gikk ned til 3 måltider. kroppen klarte ikke spise mere. har gått ned nesten 4 kilo nå, og er i min 16 uke. for 4 dager siden begynte det å komme anfall. de var så sterke at rier virket behagelige. hele magen og ryggen, og det varte i 2 timer. hver gang på kvelden etter siste måltid. var på legevakten som trodde det var sammenvoksninger i bukhulen, men det var det ikke.... ringte til dem som har operert meg, og de fortalte at dette er nok tarmslyng. han spurte om barnet var planlagt, hvor sterke smertene var, og konkluderte med at "du må åpnes opp"

men han sa ifra.... et barn som er så lite er ikke forenelig med liv, og det er stor risiko for at barnet ikke vil klare denne operasjonen. jeg skal nå gå 3 dager på flytende føde for å se om det vil gå seg til, men det vil mest sansynlig bare utsette problemet. jo høyere magen kommer opp, jo mere vil tarmene bli avklemt. dette var klassiskt for gastic bypass desverre sa han.(denne type komplikasjon)

jeg skal forsøke å gå det til, men det er nå STOR risiko for at jeg enten mister barnet eller får en meget prematur unge.... på ultralyden i dag sa også legen at ungen var ganske tynn....

så nå vet jeg ikke hva jeg skal tenke.... jeg må mest sansynlig igjennom en operasjon som kan ta livet av gutten min, og må da ligge å komme meg før gutten må ut...

så klart, dette er verste case, men kirurgen min så overhode ikke positivt på saken.

på fredag vet jeg mere om hva som skjer, og imellomtiden skal jeg kose meg med suppe.

dette svangerskapet har virkelig gått imot meg.... ekstremt kvalm til uke 10, så mykoplastma lungebetennelse i ytterligere 4 uker, som utløste astmaen, men nå tåler jeg ikke medisinene mine heller, og gikk igjennom noen uker der med bivirkninger, har tette lunger og hoster masse, og på toppen nå dette....

some things are just not meant to be? :(

hadde første dag på flytende kost. ikke noe serlig, får nesten ikke i meg noenting. har blitt 1 og en halv rett i koppen - det er det. forsøker å drikke cola og sjokkomelk da, litt energi i det også. pratet med fastlegen min i dag som mente vi virkelig burde ta en prat vedrørende å avbryte svangerskapet uansett hvordan dette med tarmslyngen utviklet seg. dette var for stor påkjenning for kroppen min sa han, og at det var jeg som primært var hans pasient. jeg hadde jo en familie å tenke på fra før, og dette ville utsette alle for påkjenning, og meg i fare....

nå lurer jeg....

men hvordan er det de avbryter et svangerskap der man er 16-17 fullgåtte uker påvei?Må jeg føde?

og hva skjer med lille bebien min etterpå ??

trist frustrert og litt apatisk :-(

Fortsetter under...

Føler med deg.. Dette er ikke noen grei situasjon å komme i..

Babyen din må nok fødes ja. Men den er ikke stor, så det vil nok ikke være store smerter akkurat ved fødselen - forutenom riene i seg selv. Min lille som ble født i uke 20 føltes ut som "en fisk" (noe glatt..) som kom ut, trengte ikke ta veldig i for å presse han ut. Jordmora sa at ofte kommer de ut sammen med fostervannet.

Riene i denne fødselen var heller ikke like vonde som i en fullgått fødsel, synes jeg.

Babyen min ble lagt i en bitteliten kiste, og han ble gravlagt på en minnelund. Vi kunne velge å ha begravelse og egen grav, men det ønsket vi ikke. Vi tok farvel på fødestua, og følte det var det riktige for oss.

Håper det ordner seg mot alle odds, og at du får beholde din lille baby..

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...