Luxuria Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Dere tenker vel øyeblikkelig hundenavn, men vennligst se bort fra det :-P Syns det er et fint navn, som betyr "konge" på latin, passer fint til vår førstefødte.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Hvis jeg dytter bort "hund", slik du ber om Så hører jeg : " Nei!" Rex? Da tenker jeg Tyrannosaurus Rex, som betyr tyrannisk kongeøgle. I tillegg er det "etternavnet" til vår konge. Og selvfølgelig : Sex Det er så hardt.. litt aggressivt på en måte! En slags snerring Nei, jeg liker det ikke. Det er ikke et navn, for meg.. Beklager
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Ikke fint på et menneske uansett hva jeg ser bort fra.
Giss Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Jeg ville nok ikke valgt det navnet. Like lite som jeg ville døpt datteren min Queen. Konge er jo en tittel og dermed ikke så egnet til fornavn synes jeg. Og selv om det er latin er det jo et almindelig kjennt ord som folk vet hva betyr.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Med mindre det er en kongssønn du har født/skal føde, så bruker du ikke det navnet. Du er klar over at Norges konge signerer med fornavn+Rex, eller? En flott schäfer, derimot, kan hete Rex.
Andreaa Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Tuller du? Det er et helt oppriktig spørsmål fra min side, for jeg kan ikke forstå at noen kan vurdere det navnet til sin sønn. For det første er det, som du sier, et vanlig hundenavn. For det andre er det dette navnet den norske kongen bruker som sitt etternavn, og det har det vært gjennom generasjoner. Dessuten er det hardt og virkelig et grusomt fornavn. Jeg lurer også på om du i det hele tatt ville få det godkjent som navn. Det er jo en regel om at du ikke kan gi barn et navn som kan være til ulempe for barnet, og det er virkelig ingen tvil om at dette navnet vil være en ulempe. Dette var ikke pent! Jeg er sikker på at du finner et mye vakrere navn som både du og sønnen din vil være glade for i ettertid.
LilleBitteliten Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Rex. Da tenker jeg både hund og kongefamilie. Ikke fint i det hele tatt!
Frøken Ubesluttsom Skrevet 28. november 2011 #10 Skrevet 28. november 2011 Enig med alle her. Kan da ikke finne på å kalle sønnen for Rex, det er like ille som om jeg skulle kalle min sønn for Fjottleik (som jeg forsåvidt har fleipa om i flere år) for Fjottleik er i likhet med Rex ikke et fint navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå