Gå til innhold

Når er det nok? Litt trist å tenke på at dette er den siste....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rakk akkurat å fylle 38 år før denne fødselen, og har fått barn nummer tre for fem uker siden! Er overlykkelig trebarns mamma og kan ikke klage! Tre velskapte og frisk barn, av begge kjønn, og vi er en lykkelig liten familie. Mannen min er 10 år eldre enn meg, og har hele tiden vært helt klar på at dette var den siste! Dette har jeg respektert hele tiden! Han føler at han er gammel, og jeg er jo også voksen!

Men... fødselen og graviditeten var helt klart den beste denne gangen. Vært i super form etter fødselen med masse overskudd! Den lille vokser i rakett fart, og nå må allerede det minste tøyet ryddes. Da blir jeg faktisk lei meg! Litt forvirret over dette! Har jo vært enig i at dette er det siste barnet! Mannen min vil sterilisere seg, og jeg har sagt ja... Men jeg kjenner at jeg får litt panikk på at dagen nærmer seg! Er jo voldsomt om vi skulle ha fire barn, men kan ikke noe for at jeg faktisk har begynt å tenke tanken...

Er det bare ammetåke og hormoner som forvirrer meg? Er det flere som har det slik? Nå burde jeg jo fornuftig sett være ferdig med å få barn, og ta meg av de jeg har!

En litt trist og forvirret førjuls klem fra Østlandet : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde vi det også. Mannen hadde bestilt time til sterilisering etter nr 5. Men jeg følte som deg og fikk han til å avlyse. For 10 mnd siden fikk fikk nr 6. Jeg er 44 og han er 47. Nå har han gitt helt opp tror jeg;) Så kanskje kommer nr 7 også?? (Vi har 3 store på 20,20 og 15 og 3 små, 5, snart 3 og 10mnd) Finnes det noe mer magisk enn å få barn?;)

Skrevet

Hei Gratulere med baby nr. 3! :-)

Kjenner meg såå godt igjen!!

Vi skulle vel først bare ha 2 barn, og vi fikk 2 friske flotte barn, jente og gutt med 3 års mellomrom og familien komplett syntes vi....

Så ble jeg gravid med spiral, men mistet nesten før jeg fant det ut selv, og dermed begynte lengselen etter et barn nr.3 barn, det ble liksom et barn for lite etter at jeg mistet selv om det ikke var planlagt...og ca 4 år etter barn nr. 2 fikk vi enda et flott barn! :-)

Husker jeg tenkte allerede nokså fort at dette store unike må jeg bare få oppleve en gang til....det er såå ubeskrivelig stort alt sammen! Spenningen med å bli gravid, gå og stryke og kjenne på sparkene i magen, og det aller største å føde et barn, et fullkomment lite barn skapt av en mamma og pappa som elsker det over alt på jord, Så nøyaktig 3 år etter så kom nr. 4! :-)

Husker jeg satt og snufset hos helsesøster da det ble prat om at dette var nok den siste....jeg var jo fyllt 38 år når nr. 4 ble født!

Så etter noen runder med oss selv så ville vi prøve på nr. 5....og ble raskt gravid selv om jeg da hadde fyllt 41, og dermed kom nr. 5 like etter at jeg selv fyllte 42! :-)

Denne gangen er det den eneste gangen jeg fikk barselstårer....jeg gråt fordi jeg var såå lykkelig over å ha fått enda et flott og friskt barn, og gråt fordi jeg trodde at dette var siste gangen vi fikk oppleve å få kjenne dette store underet det er gå gravid og føde et barn!

Jeg var såå redd for at alderen skulle gjøre det vansklig å bli gravid igjen, og fikk litt panikk... men den mnd. nr. 5 fyllte 1 år ble jeg gravid igjen på 1 forsøk, selv om jeg ammet også om natten ennå! :-)

Nå er minstegullet 7 mnd, og vi har allerede bestemt at vi lar naturen styre, så her blir det ingen prevansjon og vi håper vi klarer dette store ennå en gang selv om jeg er 44 år og mannen 45 år, så krysser fingerer og tær på at jeg blir gravid igjen og at alt går like greit som dei forrige gangene og at det blir en 2012 baby på oss også! :-)

Jeg har iallefall ALDRI angret en dag på at vi har valgt å få så mange barn, selv om nok mange ikke sjønner at vi orker.

Man blir jo mange ganger sliten men det er på en god måte, for man kan aldri angre på dei barna vi får, men kanskje angre bittert i ettertid på at om vi ikke valgte å iallefall prøve å få flere når vi ønsker det! :-)

Klem fra ei lykkelig 6 barns mamma som også ønsker seg nr. 7! :-)

Skrevet

Takk for koselige svar på innlegget mitt! : ) Det er helt sant, finnes ikke noe mer magisk og herlig enn å bli mamma. Ventet til jeg ble voksen før vi startet, så nå har vi tre små... Føler meg heldig som blir lett gravid, og har fått tre nydelige barn. Har tatt utdannelse, reist mye, og jobbet med det jeg har ønsket meg, men ikke NOE slår det å være mamma... Det har tidligere kolleger og venner problemer med å forstå faktisk!

Føler jeg må respektere mannen når han sier nei... Men tror nok jeg skal be mannen utsette sterilisering litt, bare så vi er HELT sikre på at vi ikke vil angre på noe! Man sier jo at man aldri angrer på de barna man får, men de man aldri fikk... : )

Tror nok garantert at det ikke blir 6 eller 7 her! MEN, har en bitteliten drøm om at det er en liten mulighet for nummer 4! Nummer tre er 5 uker nå, og jeg er sliten etter lite søvn... men for en enorm lykke å lage jul til tre små, og verdens herligste mann som elsker meg!!!! : ) God adventstid!!!!

Skrevet

Så fantastisk! Gratulerer med babyen! Du har jo tid til å flere, så kanskje det er lurt som du sier å vente litt med endelig avgjørelse om sterilisering..

Selv er jeg noen år eldre (42) og har IKKE lett for å bli gravid. Hadde innstilt meg på at det ikke kom til å bli flere enn ett barn her. Men nå ser det ut til at nr to kommer i juni:-) Det bli nok siste her, og føles som en stor bonus etter over to års prøving og en ma på veien.

Kos deg i adventstiden! Det er en fantastisk og ekstra magisk tid med barn i huset:-)

Skrevet

Dette er desidert min siste :)

Jeg orker ikke flere svangerskap,og det er fordi jeg har angst gjennom det hele.

Er så redd for å miste at gleden uteblir-det til tross for at jeg har vært i super form hele veien,tilogmed bedre form enn da jeg fikk jenta mi for 18 år siden(kalles dette attpåklatt?)og da var jeg kun 24 år.

Nå er jeg nesten i mål med min nr.3 (har "bare" gutten min da,siden jenta mi døde fra oss 14år gammel) og, jeg er nesten klar for å puste lettet ut......

Lykke til dere alle sammen,og jeg beundrer dere som gjennomfører gang etter gang.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Så godt å lese det dere skriver :-) Har testet positivt i dag - og det føles både godt og skummelt. Er 43 og har to små på 3 og 5 år. Er ikke så glad i å være gravid, men tenker som en av dere over her sa at man bare angrer på de barna man aldri fikk. Orker ikke tanken på å bli for gammel og angre på at jeg ikke fikk flere barn! Så nå er jeg her... :-)

Skrevet

<3 jeg er 36 år og venter nummer 7, magisk! Dette er første gang jeg i hjertet mitt kjenner at når denne skatten kommer, er jeg klar for å kaste graviditetsballen videre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...