Gå til innhold

Avflatet sf-mål...

Tjålsi har født en prinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, magen min har ikke vokst på to uker. Jm mener babyen er liten:(

er henvist til kontroll på kk.

Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Dette skjedde ved min forrige graviditet, og ser ut til å skje nå også(er i uke 30). Jeg skal til ekstra ultralyd nå om to uker, og blir fulgt opp med flere kontroller de siste ukene. Siden jordmor henviste deg til kontroll, ser det ut til at du blir godt ivaretatt:)

Fødte en liten,velskapt pjokk ved planlagt ks sist gang, både grunnet seteleie og liten vekst. Ja, han var liten, men han var helt "iorden":) Og idag er han en velfungerende 3åring.

Skrevet

Heihei.jeg har det samme, ingen vekst på sfkurven på ti dager fra uke 35+4 til uke 37+0, men legen min stresser ikke med dette, mente det var helt normalt da mini driver og jobber seg godt ned i bekkenet mitt. Har hatt jevn vekst frem til nå, ligget godt innenfor det skraverte feltet frem til siste kontroll, men er nå plutselig falt litt ut av kurven. Skal til kontroll igjen torsdag, er da 38 fullgåtte uker, så spent på målene da. Men kjenner masse liv, og tydelig at magen har sunket (litt bedre lungekapasitet igjen) så føler meg trygg på at det ikke er noe å bekymre seg over. Får desuten kontroller av fastlegen en gang i uka framover, så føler meg godt ivaretatt. Så nå gleder jeg meg bare til å bli færdig!!! Kun 19 dager igjen til termin!!

Skrevet

Vi ligger helt likt da. Magemålet er innenfor det skraverte feltet, men har ikke fulgt sin egen kurve... Skal på ul på tors, så da håper jeg alt er vel!

Det merkelige er at hodet var festet sist måling også, magen var sunket allerede da...

Skrevet

Hei,

På kontroll hos jm i dag fikk jeg vite det samme. Avflatet sf-mål og henvist til kontroll på kk. Selv om jeg kjenner babyen godt og andre funn var upåfallende, likte jeg ikke dette.

Tjålsi, mener å huske vi har noe lunde samme termin. Jeg har 12.12. Hvor kjapt fra du var på kontroll hos jm ble du kalt inn på kk?

Skrevet

Jeg hadde avflatet sf-mål, og gikk jevnlig til kontroll med ctg og UL. Prinsessa ble estiminert til å veie rundt 3000g ved fødse lpå termin, men 3 dager før termin kom ei lita tulle på 2820g og 46 cm. Hun var frisk og fin, men jeg har trolig hatt et infarkt i morkaka el.

I dag er tuppa straks 5 mnd, og hun ligger godt over snittet i vekst, så hun har helt klart tatt igjen det tapte :D

Skrevet

Hei! Ja, jeg har 11.12. Skal på kk i morgen for sjekk;)

Skrevet

Hei tjålsi. Hvordan gikk det i dag? Jeg har vært til kontroll hos fastlegen igjen i dag, og nå er sfmålet normalt igjen, så kun forrige måling som avviker fra min kurve som jeg har fulgt hele tiden. Legen mente det var minis plassering, og det at han har lagt seg til i bekkenet som ga meg avflating på sfkurven ved forrige kontroll (han lå da med ryggen mot min rygg, mens han i dag, som ved de fleste tidligere målinger, har ligget med kroppen på venstre side, og bena ut mot høyre). Så alt ser bra ut, 17 dager igjen til termin, og mini turner bare værre inni her;) skal bli godt å få kroppen for seg selv igjen!

Skrevet

Så bra at det var normalt igjen;) skrev ett innlegg om ul her;)

Skrevet

Så det, postet samtidig;) så bra at alt så fint ut, godt å vite at man blir tett fulgt opp mot slutten! Krysser fingrene for at du slipper neste ulkontroll, og at knøttet finner veien ut på egenhånd innen den tid;) nå kan det jo skje når som helst, godt (og spennende) å kunne vente med god samvittighet.

Skrevet

Ul legen mente det ikke ble fødsel før termin, mest sannsynlig. Så vi satser på at hun vokser litt til, før hun kommer. Var bare 2800 nå, ifølge estimeringen.

Skrevet

Da satser vi på at hun blir der inne et par uker til, og legger på seg litt ekstra. Det er jo en viss feilmargin på disse vektestimeringene også, så spennende å finne ut hvor stor hun blir ved fødselen da;) hvordan ligger du an på sfmålene da? Har du vokst noe, eller står det på stedet hvil? Er selv veldig spent på størrelsen til mini i magen, mamma har fått forholdsvis små barn, mens svigermor igjen har fått veldig store (sistemann var 5250g). Så det gjenstår å se om han slekter på meg eller faren sin;)

Skrevet

Sf-målet er på stedet hvil. Det var høyt i forhold til størrelsen på barnet, pga godt med fostervann.

Her har hverken meg eller farens slekt store barn i familien, så vi håper det er arvelig;)

Faren var 2900 g ved fødselen, så det er godt mulig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...