Gå til innhold

Noen med erfaring fra å forlate BF under svangerskapet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er det det kommer til å ende opp med her.

Har fra før en unge på 3, får en til rundt påske, same bf til begge.

Men jeg har ikke følelser for han lenger, og føler at ting ikke er bra mellom oss. (følt det sånn lenge,2-4år, men med litt oppturer innimellom).

Noen som vil dele sine erfaringer med å forlate BF før babyen var fødd?

Hvordan har ting fungert mellom dere i tiden etterpå? Angret du? Lurer på det meste, så bare å fortelle, om du har noe å dele.

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hmmm... Har dessverre ingen erfaringer til deg, men sliter med samme problemstilling. Har fra før en sønn på to år sammen og fant ut her om dagen at jeg er gravid igjen... Følelsene mine er delvis borte, og vi krangler for det meste. Hatt en fin periode, men etter at vi nå fant ut at jeg er gravid har vi ikke gjort annet enn å krangle... Han ba meg om å ta abort bl.a, og senere unnskyldte han seg med at han var i sjokk. Nei, ønsker deg bare lykke til og håper du velger rett, uansett hva du velger.

Kom gjerne med tips til hva du gjorde og hvorfor. Vil gjerne ha tips fra andre også.

• 3 uker senere...

Jeg hadde akkurat flytta fra BF da jeg fant ut at jeg var gravid, men abort var ikke løsningen for meg.

Det har vært mye trøbbel og mas med BF, bl.a at han prøve å true meg til abort, til at han nå nærmest truer meg med å ta fra meg barnet når hun kommer til. Nå håper jeg at du er mye heldigere med din type enn jeg har vært med min, men jeg angrer ikke på at jeg gikk fra ham, for jeg tror ikke livet hadde vært bedre om jeg hadde gått tilbake til ham.

Mitt råd er at du benytter deg av ditt støtteapparat om det skulle bli ett stygt brudd, venner og familie er uvurderlige i en slik situasjon. Min jordmor og familievernkontoret i min kommune har også vært fantastiske, ikke vær redd for å bruk dem!

Lykke til imassevis med ditt valg, gjør det du føler er best for deg og barnet ditt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...