Gå til innhold

Julegavetips til svigerforeldre og besteforeldre som har ALT og ikke ønsker seg noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men de må jo nesten få julegaver, hehe :) Har brukt å ende opp med vin og bøker, men hadde vært fint med flere tips. Fra mini har de fått enten bildekalender, innrammede bilder eller fotobok hvert år - men i år har jeg ikke fått ordnet med noe sånnt + at det kommer ei ny lita tuppe i midt desember som jeg tenkte det ville bli rart å ikke ha med i såfall :)

Så i år blir det nok innrammet tegning fra mini, men hva kan vi kjøpe tro?? Er ikke i form til å løpe byen rundt på shopping heller.

Noen som har geniale ideer? Gjerne ting som også kan sendes og ikke er for store/tunge :)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi kommer til å kjøpeblueray spiller til mine foreldre (gøy å ha for barnebarna oxo når de er på besøk).

* Hva med gavekort på et sted å spise, kino etc... gaven for de som har alt er kanskje en opplevlese?

* Hånd/fotavtrykk (maling på lerret eller gips) fra barn/baby.

* Et varmt pledd...

* Time hos fotograf med besteforeldrene og barnebarna inkl. et bilde på lerret

I hvertfall noen forslag... Bildekalender kommer jeg til å "stjele". Kommer til å inkludere bilder av familien til min bror oxo, så blir den "komplett"

Skrevet

Har selv samme problemet med mine egne foreldre.. Men, når man tenker lenge på saken, er det alltid noen ting de faktisk blir glad for som de ikke ønsker seg.. Mamma fikk en creative mp3-spiller for et par år siden (spleiset med søsken) som hun bruker mye. Vi fylte den opp med lydbøker fra biblioteket så hun hadde å bryne seg på til lange jobbreiser. Noe hun har mye av.

En annen sånn ting er lesebrett, om de er glad i bøker. Litt dyrt, men om man spleiser er det en veldig fin gave. Lett å ta med seg mange bøker på tog/fly/buss, lett å holde i forhold til en tung bok.

Skal nok innrømme at vi ikke er så lette å kjøpe gave til selv, pga at vi har råd til det vi har lyst på. Stort sett. Vi er glad i mat. God olivenolje eller gode skinker. Ting man spiser opp men ikke unner seg selv i hverdagen. Men det er ikke til alle, og ikke til mine foreldre. ;-)

Julegaver kan være litt vanskelig til sånne som har alt. Og i tillegg ikke ønsker seg "nips" og "flere ting". I år er jeg fullstendig blank. Så følger tråden etter nye tips.

Skrevet

I fjor laget jeg en fotobok som jeg fikk trykket opp i flere eksemplarer. Vi fikk et barn i juli og hadde bilder helt fra jeg dro på sykehuset hvor fødselen var igang, til rett før jul. Hadde tatt bilder på hver "måned-bursdag" og laget sider med bilder og tekst som beskrev hva lillegutt kunne gjøre når han var x mndr gammel, samt vitale mål fra helsestasjonen, de gangene vi hadde dette.

Dette var en veldig populær gave. Det tar litt tid å lage, men er ganske så enklet og en flott julegave til de som har alt. :)

Skrevet

Mormor får fotpleie, ikke veldig dyrt men noe hun setter pris på mer enn ting hun ikke får bruk for. det kan du bestille over telefon og sende som gavekort

Bestefar elsker film så blir en genser og noen filmer

svigermor får nye te kopper fra kremmerhuset og noen gode te, samt varmeteppe.

Skrevet

Hva med å feks gi enten ett gavekort eller time til fotograf enten hele familien, besteforeldrene med barnebarna, dere søsken eller noe i den kslikt? Vi er fem søsken hvor vi tre eldste har en annen far, ene året til jul gav vi mamma bilde av oss tre i bunadene våre :) den yngste av oss var nettopp konfirmert :) mamma satt skikkelig stor pris på dette :)

Annonse

Skrevet

Har dere videokamera?

Hva med å sette sammen en film av de ungene dere allerede har, og livet fra fødselen og til i dag. Gjerne med ekstra trykk på de dagene de har vært sammen med besteforeldrene?

Skrevet

i fjor kjøpte vi en kurv som vi fylte med lys, servietter, kaffe, litt julekjøtt, klementiner, røkelse og en flaske rødvin. alt pakket inn i cellofan.

de sa det var den beste og mest nyttige julegaven de fikk! :)

Skrevet

Til svigermor skal vi kjøpe et nytt digitalkamera. Vi skal spleise med andre i familien slik at hun får et ordentlig et. Hun elsker å ta bilder av barnebarna og dyra og hun har det med det gamle kameraet overalt. Vi satser på å finne et med stor skjerm slik at hun kan se bildene før hun fremkaller de.

Foreldra mine får en stor flaske Becherova (likør) fra Tsjekkia. Noe mer vet jeg ikke, men alle får nok noe frøkna har laga.

Skrevet

Hva m noe fra enklere liv? Elektrisk sausevisp, gelesokker eller håndholdt sandstrøer for å strø på is? Mye smarte ting der og kanskje litt utenom d vanlige også :-)

Ellers gavekort på Clas olson, middag, kino / teaterbilletter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...