Gå til innhold

mme

lillegull2010og baby2012<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som allrede har bestemt seg får å bruke mme ? jeg har tenkt litt på det. er nå hjemme med min sønn på 20 mnd å han er veldig mammadalt. han skal være hjemme på fulltid til august. når jeg ammet han brukte jeg over 1 time pr gang og å så 1 time pause( fikk streng beskjed om å ikke latt det gå me en 2 timer fra jeg startet den ene gangen til neste) å jeg har ikke lyst å tvinge sønnen min til å sitte å se på at jeg koser meg med babyen heele tiden. å ikke får noe tid til han i det heletatt. hva syns dere ? vet godt at mm er det aller beste, men har hørt bare mer og mer posetive ting om mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mme er vel egentlig for de som faktisk ikke får til å amme..

Eller der moren ikke er tilstede, eller andre problemer som gjør at ungen ikke kan få mm.

Har du og kan du gi morsmelk så får du bare gi det, er MANGE som kunne tenkt seg å amme babyen sin, man får et bedre forhold til ungen sin også. Og det er noen som syns det er sårt å ikke kunne gi mm til sin egen unge..

Skrevet

Det kan jo være det går mye greiere denne gangen da..

Jeg fikk beskjed om å amme hver 3 time med mine to jeg.. Og brukte vel 15-20 minutter per amming..

Vanskelig å planlegge for mye, for man vet aldri hvem som kommer ut ;o)

Kanskje det kommer en som spiser fort denne ganga.

Hadde sønnen min på 16 mnd også hjemme da nummer 2 ble født, og kan ikke huske at han tok noe "skade" av at jeg måtte amme..

Jeg ville tatt det som det kommer :o)

Skrevet

hei

venter nr jeg fikk ikke til å amme nr 1 og brukte mme,hvilket der ikke er noe i veien med,men klarte heldigvis å amme nr 2 og gleder meg til å amme nr 3.

hvis ikke du ønsker å amme er dett ditt valg som du må ta, men å si det er pga barn nr 1 synes jeg blir feil, man kan sagtens kose med begge barn og finne løsninger så der ikke blir for stor forskjellsbehandling, noe sjalusi må du regne med uansett om du ammer eller ikke.

Skrevet

Ville ikke bestemt meg for noe før du ser hvordan det går. Ikke umulig at ammingen går mye greiere denne gangen når du har litt erfaring og kanskje ikke stresser med det. Ellers vil jeg gi deg et tips for å lette samvittigheten for nr 1: bæretøy! Da kan du amme og gi nr 2 nærheten han/hun ønsker samtidig som du kan leke eller gjøre ting med nr 1 :) Finnes mange ulike varianter, så de fleste finner noe de er komfortable med.

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Det er helt opp til deg hva du velger å gjøre, men jeg synes kanskje det er dumt å bestemme seg for en ting før du vet hva som skjer. Barn er forskjellige, og det kan være at det går bedre denne gangen.

Så mitt råd er å ta det som det kommer, og heller tenke på "hva om" når det skjer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...