Lise12 Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Lurer på hvilke tiltak dere gjør hjemme for å unngå ulykker. Vi har en toåring i huset og han kan romstere rundt i huset om natten uten at vi merker det. Vi har tatt vekk medisiner, slik at han ikke kan få tak i dem. Frykter at han kan gå ut om natten, men tror ikke han gjør det. Vurderer å montere krok på ytterdøra. Det er mye galt han kan få til, hvis han går inn for det. Hvordan gjør dere andre det?
Underveis --> Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Ingen :-S Tatt vekk trappegrinda og har ingen sikringer på skuffer eller skap, men så har vi ikke en natterangler heller. Medisiner og kniver er vel det jeg hadde vært mest nervøs for. Og å stikke ut på natten ja. For en liten rakker ;-)
Lise12 Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 Godt å høre at det er flere som ikke har oversikret huset. Har lagt skarpe kniver på en tungvindt plass, men han er god til å klatre så han kan få til å på fatt på dem... Han her er heller ingen rangler, men vet ikke hva som skjer hvis han våkner en natt og tar en utforskningsrunde.
Glajenta ♥ Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Ingenting ;-) Eller, vi har alle medisiner innelåst i medisinskap og vi har alle vaskemidler i et overskap på vaskerommet (med unntak av zalo og oppvaskmaskintabletter som står i et overskap på kjøkkenet). Ellers kan jeg ikke komme på noe...
satser & vesla Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 http://www.sol.no/klipps/video/to_unger_og_en_pose_mel Ser ut som at vi må sikre del ufarlige ting også ;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Vår to-åring sover fortsatt i sprinkelsenga heldigvis og håper hun ikke står opp om natta og lusker omkring Foreløpig har hun ikke prøvd å klatre over sprinkelsenga heller. Vi trenger ikke trappegrind for hennes vedkommende, men for lillebrorens skyld er den et must. Ellers har vi oppvaskmidler og medisiner stående på en høy hylle og i en vinduskarm som er høyt oppe på veggen, slik at det også er vanskelig å klatre etter. Ville også vært obs på plastposer jeg da, da jeg vet om barn som har blitt kvalt av å tre plastposer over hodet. Fyrstikkesker er også noe jeg selvfølgelig passer på å ha liggende på en sikker plass. Da søstra mi var to år tente hun på en fyrstikk og holdte på å sette fyr på hele hytta. Hvis de fortsatt har en tendens til å smake på ting, så ville jeg ikke latt ladere stå kontakten uten noe i, f.eks mobilladere (snakker av egen erfaring, hehehe) Vår toåring er ganske rolig av seg og har aldri rotet i skuffer og skap, så vi trenger ikke sikre noe særlig, men har allerede lagt merke til at lillebroren er en uro-bass som skal hit og dit og ta på alt som er, så vi må nok sikre huset mer nå som han har blitt ganske så mobil av seg
ahelene Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Ingenting her heller. Men tulla sover fortsatt i sprinkelsenga så vi trenger ikke tenke på ting som kan skje på natta. Hu står pent å roper på mamma'n sin, blitt så stor at hun skjønner hun vil gå rett i gulvet hvis hun hopper over Og vaskerommet har hun aldri beveget seg inn på, heller ikke prøvd å gå ut. Har nok en tulle som skyr farer
81-Mamma<3<3 Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Vi har snudd dørhåndaket på rommet hennes opp, slik at hun får ikke til å åpne den selv enda. Ellers hadde hun nok vært borte når jeg hadde våknet! Er endel unger som går ut altså... Livsfarlig på vinteren!
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 25. november 2011 #9 Skrevet 25. november 2011 Sikret veldig lite på våre 3 jenter, men med gutten på nå 2,5 år måtte vi sikre det meste Nå er han blitt veldig rolig da, men det var en tid.... Ett tips hvis han står opp om natten, er å henge noe som bråker på håndtaket på døra, slik at dere våkner om han står opp:) Fungerte bra her en stund:)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 27. november 2011 #10 Skrevet 27. november 2011 Ingen spesielle tiltak bortsett fra medisiner som er låst i en skuff og vaskemidler o.l. som er plassert høyt oppe i en skap. Her er det dog ingen som vandrer om natta.
Tweak Skrevet 28. november 2011 #11 Skrevet 28. november 2011 Siden alle skapene på kjøkkenet er underskap (skråtak) så har vi sikret disse. Jeg er litt redd for krystallvasene mine og diverse skarpe gjenstander og kjemikalier. Trappen er sikret også og altandøren har kodelås. (det er foreløpig veldig farlig for jenta å gå ut på altanen alene)
elma82 Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Her slipper vi nattevandring enda, siden han faktisk holder seg i sprinkelsenga. Når den tid kommer at han skal i storseng kommer vi til å sette ei trappegrind nederst i trappa til 1. etg der vi sover, og bare sette opp vår dør og hans egen. Da er det minimalt han kan skade seg på, og jeg sover så lett at jeg uansett kommer til å våkne hvis han begynner å romstere. Vi har sikring foran bryterne på komfyren (den foran ovnsdøra har falt av) og trappegrinder foran noen trapper. Men, de er mest for å kunne kontrollere hvor han oppholder seg, og ikke egentlig for sikkerheten. Ellers trenger vi ikke å sikre så mye, for han peller lite på ting han ikke skal. Heldigvis. Følger selvsagt nøye med når han er på kjøkkenet, da. Generelt skjønner han hvis noe er farlig, og holder seg unna. Har f.eks vedovn i stua uten noe rundt som han aldri rører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå