en-blir-to? Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Hei! Jeg er helt ny her, ser for meg å reise som singel til Danmark, nærmere bestemt København nå på nyåret, har ikke bestemt meg for klinikk, men tror jeg har full oversikt over mine muligheter:) For meg står det mellom Stork og CFC. Vil gjerne møte noen som er på samme vei som meg- som jeg kan dele tanker, spørsmål og annet med:) Supert om det er noen som også skal starte opp nå på nyåret! Jeg bor på vestlandet, er singel, 31, og har ingen barn fra før...
sur klut Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Hei og velkommen hit. Det er godt å ha kontakt med andre i samme situasjon,. Har sendt deg PM
veivalg Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Hei og velkommen Du er ikke alene her i alle fall, vi er mange som er i samme båt som deg. Det som er litt viktig for deg er kanskje å gjøre deg opp noen meninger om hvilken opplevelse du ønsker å ha ved forsøkene dine. Regner med du skal starte opp med inseminering? Og om du vil ha åpen eller lukket donor. Dersom du ønsker åpen donor, er vel eneste muligheten en jordmordrevet klinikk slik som Stork. Om du ikke har sterke meninger rundt det, kan det være like greit å velge en legedrevet klinikk slik som CFC. De kan kun bruke anononym donor. Stork tror jeg legger mer vekt på å tilby en rolig atmosfære, mens CFC har det litt mer travelt og man kan føle seg litt som på et samlebånd. Men de får gjort jobben og er nok veldig dyktige. Fordelen med legedrevet klinikk er også at de kan tilby andre behandlinger dersom ikke inseminering gir klaff. Men det er heller ikke noe hokuspokus å skifte klinikk underveis dersom du foretrekker å starte opp på Stork. Håper dette ga deg litt svar og du er velkommen til å sende PM dersom du ønsker det. Jeg bor også på vestlandet. Lykke til med valgene og prosessen forran deg )
*oktobergutt 12* Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Heisann Jeg er også i samme situasjon som deg, og tenkte å starte på nyåret. Har sendt deg en melding
Gjest meg mamma? Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Ser ut som vi er flere i samme situasjon her, send meg gjerne en melding om dere har lyst :-)
lycine Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Jeg er nok i samme situasjon som deg. Tenker på Stork klinikken fordi jeg ikke har behov for legeklinikk (har veldig god tilgang på leger likevel) og etter mye lesing har kommet til at jeg ønsker åpen donor. Jeg er 33 år gammel og bor på Vestlandet. Er singel, og 33 år, har vært i forhold med to menn (etter hverandre!) i 4-5 år som ikke ønsket barn.
lillelykke78 Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Hei. Jeg er også i samme situasjon. 33 år og singel fra vestlandet. Jeg endte til slutt opp på Stork klinikk, og er veldig godt fornøyd med det. Har forresten vært på mitt første forsøk, og venter spent på resultat. Godt at det er flere her inne som en kan dele tanker med.
utålmodig-11 Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Hei! Jeg er 39 år og singel, bor i Vest-Agder og har et barn fra før av. Hadde mitt første forsøk i oktober, og rakk jammen to til i løpet av november - har korte sykluser. Er foreløpig ikke blitt gravid, så det blir mer shopping i Danmark på nyåret :-)
lycine Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har bestemt meg for å prøve Stork klinikk, skal reise til journalsamtale i midten av januar. Jeg vil helst se klinikken før jeg setter i gang med noe opplegg... og ønsker journalsamtale ansikt til ansikt pga det er lettere å være sikker på personalet der forstår nøyaktig hva jeg sier/mener om min situasjon. Ikke helt A4 medisinsk, men har god innsikt i situasjonen selv og støtte fra alle involverte leger.
KLP <3spire<3 Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 39 år fra Nord Norge, har 4 graviditeter bak meg, en døfødt fødsel. Jeg startet på Stork'en, så et IVF forsøk i Norge (Haugesund), deretter CFC. På de 7 første forsøkene hadde jeg samboer, nå på det 8 forsøket er jeg singel. Jeg er mer fornøyd med CFC, enn med Storken.
en-blir-to? Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2011 Heisann alle der koselige jenter som ville dele tanker- det var det veldig mange som ville og jeg fikk mange mange meldinger.. innboksen blir full etter 15 meldinger, og da jeg svarte alle og måtte slette etterhvert så mistet jeg rett og slett litt oversikten, det var jo klart ikke meningen- de av dere som vil kan sende meg en personlig melding så kan vi fortsette praten på mail... da jeg ellers må innom veldig ofte her for å slette meldinger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå