*3 prinsesser* Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 8 uker igjen til fødselen, under 2 mnd:-) Tenk på det, tiden har jo gått fort! Men nå er jeg fryktelig svimmel! Noen som kan fortelle meg hvorfor? Er veldig trøtt også da...
<3 mine søte små<3 Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 kansje du har lavt jernlager/blodprosent?
monabea Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 M mm, min første innskytelse var også jern. Jeg var mye plaget med svimmelhet i første svangerskap, men legen min sa at det ikke var så vanlig å ta jerntilskudd i svangerskap lengre (svimmelheten ble vel aldri heller koblet direkte mot lite jern), min nåværende lege anbefalte meg jerntilskudd, og svimmelheten ga seg etter bare et par dager. Jeg gikk på apoteket og fikk en som var veldig konsentrert, og uten mye annet tull i. Magen reagerte litt i starten, men det gikk seg til! Jeg ville hørt med legen først hvordan prøvene er (de tas vel på hver kontroll), for man skal vel helst ikke tilføre jern uten å mangle det...
Maia'n Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Jeg var også svimmel og veldig sliten og det viset seg at jeg hadde lavt jernlager. I Danmark får alle gravide beskjed om å ta jerntilskudd, så jeg ville ikke vært bekymret for å begynne på det mens du evt venter på svar fra prøver. Legen min sjekket ikke jernlageret før hun mistenkte at det var lavt. Jeg ble bedre etter relativt kort tid. god bedring! )
*3 prinsesser* Skrevet 22. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar alle sammen! Jeg spiser faktisk hemofer 3 tbl hver dag, i tillegg har jeg normalt sunt kosthold. Hadde 11,1 i Hb på sist kontroll, mot 12,6 i uke 15. Blodtrykket mitt på sist kontroll var 108/56. Det er ikke målt jernlager siden starten av svangerskapet, da var det ok. Men jeg har har hatt problemer med svimmelhet i forbindelse med løping tidligere når jeg tenker etter, og da var det jernlageret som var lavt. Da hjalp det å roe på treningen og spise Hemo Fer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå