Gå til innhold

Dere som mener at det er sunt å flørte med andre enn partneren hver dag...

Anbefalte innlegg

Nå ser dere i den andre tråden hvordan det kan gå... Når mannen begynner med flørtingen på facebook, og avslutter med planlegging av utroskap. Jeg er en av de (få?) som synes at flørting med andre IKKE er greit når man er i et forpliktende forhold. Man skal heller ta vare på forholdet sitt, sette pris på partneren og bevare gnisten. Å flørte med andre kun for å få oppmerksomhet og bekreftelse på at man er "tagbar" er etter min mening dumt og egoistisk.

Fortsetter under...

Hæ?

Jeg flørter ikke på facebook, jeg planlegger ikke utroskap og gjør det ikke for å få bekreftelse. Jeg tar også vare på forholdet mitt, setter pris på partneren min og bevarer gnisten.

Jeg har ikke tenkt å slutte å smile til andre menn, prate med dem og være høflig og hyggelig bare fordi DU ikke tåler det.

Oj, for noen forsvarsposisjon! Det jeg siktet til i HI var tråden om såkalt "hverdagsflørting", ikke det å smile og være hyggelig. De fleste i tråden mente at det var helt greit med flørtende blikk/kommentarer/berøring av andre enn partneren, og at det er noe som de fleste gjorde, og ingenting å bli sur for (altså, hvis mannen skriver "heia snuppa" eller "savnet deg pusen" til en kollega eller en venninne). Rart at folk absolutt må forsvare seg i tråder som overhode ikke handler om dem... Svin på skogen eller?

HI

Du snakker som du har vett til, HI. Tipper heller det er du som har svin på skogen, på seg selv kjenner man jo andre.

Det er heller ingen her som sier at vi sender slike meldinger som du snakker om på hverken mobil eller facebook.

Men ja, jeg smiler til mannlige bekjente, kan klappe dem på skuldra (eller til og med gi dem en klem- skrekk og gru!), og kan gi dem et kompliment om de feks kler seg ekstra pent en dag. Hva i all verden er farlig med det?

Annonse

Ingenting som er farlig, og jeg har ingen svin på skogen. Men jeg har sett at venninnene blir fortalt "det er naturlig at din mann nesten brekker nakken av å glo på andre damer, han er jo mann", "han må jo få lov å gå på strippeklubb", "han må få lov å stryke den pene jenta over håret og flørte med henne, det er jo bare sunt", så ender de som single fordi de fersker mennene i å være utro etterhvert. Tror det er ganske hårfin grense fra å utveksle flørte- og sexmeldinger med annen enn partner, og faktisk å være utro.

HI

11:57 - hvor ofte gir du komplimenter til din egen mann? Merker du at han har kledd seg pent en dag eller tatt på ny parfyme? Sender du forførende blikk mot din mann? Smiler til ham ofte? Gir ham ofte klem? For det er nemlig mange som overser partner totalt og jager etter oppmerksomhet fra andre.

Den "flørten" du snakker om er det svært få jeg kjenner som bedriver, hvertfall.

Når jeg snakker om flørting, mener jeg å smile til, prate hyggelig med, si hyggelige ting osv. Sexmeldinger er langt forbi grensa for uskyldig flørt. Straks man begynner å "flørte med mening" og bedrive seksualiserte ting, er man på farlig grunn.

Men småflørting, som vi andre her greier å holde oss til, ser jeg ikke problemet med. Og jeg har heller ikke tenkt å slutte med det.

Men 12:04 - du smiler vel like mye til damer som menn? Det er ikke flørting hvis du behandler begge kjønn likt. Men hvis du gjør deg til for menn, sender forførende blikk osv samtidig som du er helt vanlig og hverdagslig med damer, er det noe annet. Er du ekstra hyggelig mot menn for å få oppmerksomhet? I tilfelle hvorfor???

Selvfølgelig gjør jeg det! Jeg elsker mannen min, og vi koser hver eneste dag. Både flørter (og da snakker jeg virkelig flørting), tar på hverandre, kysser og stryker på hverandre. Forteller hverandre at vi elsker hverandre hver dag, og går aldri fra hverandre uten et kyss og en klem. Disse tingene gjør jeg da ikke med andre menn, selv om jeg prater og smiler til dem også!

Vi har et flott samliv på alle måter, og elsker hverandre, og vil ikke ha noen andre. OG det vet vi begge to veldig godt.

Men vi lever ikke i vakuum, jeg har mannlige venner, han har kvinnelige. Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass, han på en kvinnedominert. Da kan vi da ikke gå hele dagen uten å snakke med disse, le med disse, ha det hyggelig med disse? Ærlig talt, mener du jeg skal bøye nakken så jeg ikke ser på mine mannlige kollegaer, og sitte hele dagen uten å si et hyggelig ord til dem?

Selvfølgelig er jeg hyggelig mot damer og smiler til dem også. Men nå har det seg sånn at jeg jobber et sted med nesten bare menn, så da faller det seg selvsagt naturlig at det blir mest dem jeg snakker med.

Jeg er hyggelig mot mennesker jeg omgir meg med, punktum.

Men her inne er det tydeligvis bannlyst å snakke med og smile til folk av motsatt kjønn. Siden den stakkars mannen kan bli fristet til å være utro.

Annonse

Ser det er flere her som betegner det å smile, prate og være generellt vennlig mot en mann er å flørte, og det tenker de å fortsette med. Jeg smiler, prater, ler, skøyer og en vennlig med både mine mannlige og kvinnelige kolleger, er akkurat likedan mot begge kjønn. Betyr det at jeg flørter med både menn og kvinner? Hehe...nei, det betyr det ikke. ;)

Jeg syns ikke det er ok å flørte når man er i et forhold. Her flørter jeg og mannen med hverandre. Sender hverandre hete blikk som sier mer enn 1000 ord, stryker på hverandre, smiler på en måte jeg ikke ville smilt til en annen mann osv osv. Det piffer opp mitt hverdagsliv i hvertfall. ;D

12:09 - du forstår godt hva jeg mener. Hvis du gjør deg mer til og oppfører deg annerledes i nærheten av menn enn kvinner, er det oppmerksomhet du søker. Jeg er også hyggelig, smiler, skøyer og kan dra en spøk BÅDE med kompiser og venninner, kollegaer av begge kjønn, svigermor og svigerfar osv. Men jeg merker at enkelte tvinner håret rundt fingeren, himler med øynene osv når de snakker til menn, og har tilnærmet "stone face" når de prater til damer.

Hvor har jeg sagt at jeg gjør meg mer til overfor menn? Jeg er en smilende, tøysete, positiv person generelt, i alt jeg gjør. Og både menn og kvinner liker det. Nå har det seg altså sånn at jeg omgås menn mer enn kvinner pga jobb- akkurat som min mann omgås kvinner mest. Men mange her inne mener jo at man ikke skal være sånn mot menn i det hele tatt, og det er bare trist.

Flere damer her inne tåler jo knapt at partneren snakker med andre kvinner. Det må være veldig slitsomt.

Problemet er jo at mange oppfatter det som flørt, og ikke tåler at andre damer smiler til mannen deres. Som om det fritar ham for alt ansvar ift forholdet sitt.

Jeg er hyggelig, smilende og tøysete mot de fleste av begge kjønn, kan snakke med alle. Om noen oppfatter det som flørting- for ja, det er det, enda jeg oppfører meg akkurat likt mot damer- så er det ærlig talt deres problem.

Med fri vilje mente jeg at om jeg og mannen flørter med andre, så er det ikke noe som styrer oss slik at vi da automatisk er utro, for vi er utstyrt med fri vilje og kan dermed la være å være utro selv om vi flørter. tenk det du:o

13:20 - skjønner den, men når du finner mannen i ditt liv, hvorfor må du flørte med andre enn ham da? Ikke bedre å være singel og flørte med dem du vil? Er også fri vilje å skaffe seg en partner eller ikke. Jeg sier ikke at folk automatisk er utro, men det er bevist at menn som flørter med andre damer oftere er utro, enn menn som overhode ikke interesserer seg i andre enn kjæresten.

Ingen som har noen problemer, men du må regne med å få noen blikk fra disse mennenes koner, som ikke alle er like flinke til å skille flørting fra innledning til utroskap. Hvorfor liker du å flørte med andre da? Får du for lite oppmerksomhet hjemme?

Enig med trådstarter. En ting er smil og slikt, noe helt annet er skikkelig flørting. Det er IKKE sunt for et forhold og det VIL føre til dritt etterhvert.

Snakker dessverre av erfaring.

Nå har ikke jeg lest alle svarene du har fått, men ser jo litt hvilken retning mange av de har.

Jeg må bare si meg helt enig med deg HI. Å bevisst flørte med andre syns jeg er en uting når en er i et forhold. Og det er lang vei fra dit til å svare høflig og smile når andre menn tar kontakt.

Når jeg er ute på byen uten min mann, så hender det jo ofte at andre menn kommer bort. Så lenge de bare vil prate så er det helt i orden. Jeg er høflig, og kan fint ha en god samtale. Men når det blir snakk om spandering av drinker, dansing eller annen fysisk nærkontakt, så forteller jeg høflig hvor landet ligger.

Hvorfor skal jeg flørte? Selv om det egentlig er nok bekreftelse at mannen min fortsatt vil ha meg etter alle disse årene, er det jo for all del hyggelig å innimellom oppdage at en fortsatt er attraktiv. Men er det ikke nok å få tilbud om en dans eller en drink? Hvorfor skal en spille med? For å utsette seg for fristelse? For å skape usikkerhet og sjalusi hos partneren?

Uansett hvor godt vi kjenner hverandre og hvor mye vi stoler på hverandre, så går det en grense for hva som er behagelig for partneren. Jeg syns det er et lite offer å takke nei til den drinken. Ikke at jeg hadde gjort noe galt om jeg takket ja, men jeg ser ikke helt vitsen.

Og for dere som tror jeg selv er en sjalu dritt kjerring som ikke liker når mannen min danser med andre damer, så har det ingenting med det å gjøre. Mannen min verken drikker eller danser, og er så og si aldri ute på byen uten at det er jeg som har dratt han med. Det er heller ikke han som mener at jeg ikke skal ta i mot drinker eller danse med andre. For meg er dette et valg som jeg gjør selv, for jeg føler faktisk at det er der grensen går. Og det handler også om respekt for mannen min, om at han vet hvor landet ligger når jeg er ute uten han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...