Gå til innhold

Noen med gode tips ang soving?

Anbefalte innlegg

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Etter en uke med mye våkentid på nettene, og opp kl 05, må jeg nok bare innse at Muffin er tilbake i sitt gamle, vante jeg :P Slik er dagene våre:

opp kl 05-0530

kl 06 - frokost

kl 10 - lunsj

kl 14 - middag

kl 1745 - kveldsgrøt

kl 1845 - kveldsflaske

kl 19: sover

Ila dagen sover han alt fra 1,5 - 3 timer til sammen. Prøver å unngå søvn etter kl 16, men da han blir trøtt til veldig forskjellige tider hver dag, og sover ulik lengde hver gang, så må han av og til få sove til kl 17 (dersom han bare har sovet 1 time før på dagen, og er skikkelig trøtt f eks kl 1630).

På nettene er han våken 1-3 ganger, og stort sett så klarer jeg å stryke ham tilbake i søvn (ryggen min blir stadig vondere, så jeg klarer dessverre ikke mer bæring). Men etter å ha strøket ham tilbake i søvn 2-3 ganger på en time, så er han lys våken, og da pleier jeg å skifte bleia hans og gi utvannet mme på flaske; da sovner han igjen.

Vi har helt slutta med dyne da han sparker den av seg eller drar den over hodet og våkner, og bruker nå ullstrømpebukse/genser under bomullspysj, og da er han akkurat passe varm natta gjennom. Har ca 18 grader på hans soverom.

Noe veldig viktig er jo at han nå holder på med tenner, men han gjør jo nesten alltid det... Det er tann nr 7 og 8 som kommer nå... Og jeg gir ham av og til paracet supp på veldig urolige netter, uten effekt...

Noen med tips til en sliten mamma? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Ser det er to veldig like tråder her nå (den her og Morgenfugl), så jeg har bedt moderator slette min tråd så vi ikke ha to tråder som er så like :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...