Gå til innhold

"Sjekk hva boligen din er verdt" på dinside, er det realistiske tall?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det selges ofte ikke nok boliger som er heeelt like til å danne et ordentlig grunnlag. Til og med i oslo kan den bomme med flere hundre tusen. Banken tar det ikke alvorlig om du kommer med den i alle fall. Skal du ha en verdivurdering må du kontakte en takstmann eller megler.

jeg har testet boligen der. og skal ha megler på verdi vurdering i løpet av uka. eller neste. og utifra hva det ligger på rundt her. så stemmer mye av det. men er ikke nøyaktig.

megler vurdering er gratis. og det er noe man burde ta om man ønsker en mer ordentelig vurdering.

Annonse

Har testet det ut på alle tre leilighetene jeg har bodd i, i Oslo. Alle(har testet på ulike tidspunkter) har kommet med for høye boligverdier. F.eks kutt balkong, heis, utsikt med mer for å får mer realistiske tall.

Vet du at du har en bolig som ligger i øvre sjikt stemmer det kanskje bedre.

Men mye bedre å bruke en megler som gir gratis takst, den vil du ikke få problemer med i banken.

jeg har testet min bolig der. og vi har gjort mye med vår bolig.

men kjøpte den gammel og billig også.

våres kommer ut på 1.5-1.6mil. så utifra det så har verdien dobblet seg og litt mer. men selv håper jeg at taksten har økt til 1.4 er det mage følsen min sier. vi har ikke pusset opp for 800.000 kr. eller økt verdien så mye enda. er bare halvveis i opp pussing

Det kom frem at boligen vår er verdt 5,2 mill.

Det stemmer nok ikke helt, for selv om det er et stort hus med utsikt til sjøen er ikke standarden høy nok til at de med så mye penger ville kjøpt det. Mer reel salgsverdi er nok 3,5 til 4 mill her vi bor i en liten by i utkantnorge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...