Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 F.eks i kjeder innen servicenæringen som har dette som policy. Kan de egentlig kreve at de ansatte går med navskilt? Går dette under person vern? Jeg jobber i en kjent kjede innenfor service og jeg synes ikke noe om at kundene vet hva jeg heter.
Gjest ->>- Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Arbeidsgiver kan fint kreve det, ja.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Fornavn er ikke en veldig sensitiv opplysning akkurat
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Der jeg jobber har vi ikke noen regel om at vi MÅ ha navneskilt (siden det ville gjøre arbeidsgiver pliktig til å skaffe oss dem, noe de ikke gidder. Helsevesenet er helt fantastisk enkelte ganger). Men det er helt klart forventet at vi har det. Jeg har bare fornavn på mitt skilt, men det er mer for at skiltet skal være lesevennlig for dårlige øyne. Jeg veit at hjemmesykepleien utstyrer sine ansatte med legitimasjon med navn og bilde som de er pliktige til å bruke. Det krenker ikke personværnet å måtte legitimere seg.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Hvorfor ikke? Da vet kunden hvem man skal klage på, når det skjer grove feil. Eller hvem man skal gi ros for.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Jeg sier ikke at navn er en sensitiv opplysning, men jeg skjønner ikke at det er nødvendig at en jeg serverer vet hva jeg heter. Kan forresten skjønne det i hjemmesykepleien o.l. Det er jo fordi brukerene skal vite hvem som kommer inn i huset deres. Det blir jo noe helt annet. HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 De kan på ingen måte kreve at du skal bruke navneskilt med mer enn fornavn på. I butikken og på cafeer f.eks. kan man møte på de fleste mennesketyper, alt fra de som forelsker seg i deg, til de som er mentalt ustabile. Man skal ikke risikere å få disse hjem på døra. Jobbet selv som telefonselger i min ungdom, og vil kunne velge å bruke et fast alias, slik at klager på deg likevel kom frem riktig.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Jeg har et veldig spesielt fornavn så sprø personer vil finne meg uansett. Hater virkelig å gå med navnskilt. Vi får heller ikke lov å bruke fiktive navn. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå