HappyJoy Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg blir satt igang imorgen og ser at det er flere som snakker om hva slags mat man skal ha med seg på føden. Energibars,/drikke, matpakke osv... Når jeg fødte for 5 år siden hadde jeg spist frokost før fødselen og jeg fikk tilbud om lunsj på føden. Fikk masse saft under hele fødselen. Er det noe de har sluttet med eller er det bare det at folk liker å ha egen mat med seg?
Studine mevik Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Det er ikke overalt de er like flinke til å passe på at den fødende får i seg mat og drikke underveis. Med min første spiste jeg en brødskive frokost da jeg kom på føden og drakk litt. Hadde vært våken siden kl3 og spiste ingenting og drakk heller ingenting mer før etter fødselen var over og de var ferdig å sy de få stingene som måtte til. Poden er født 17:45 så kan tenke meg at kl var rundt 19 når jeg fikk spise litt. Derfor kommer jeg til å ha med både vannflaske og litt mat i fødebagen. Var helt utslitt sist og trengte hjelp til å reise meg hele dagen etter fødsel fordi jeg ikke hadde energi nok til å gjøre det alene. Besvimte den ene gangen jeg prøvde å reise meg litt godt utpå dagen.
monabea Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Jeg tror man får den maten man ønsker, men sykehusmaten er ikke alltid det som frister mest .Og jeg har hørt at enkelte avdelinger serverer fun light, noe som ikke gir så mye til energikick... Jeg kommer til å ha med meg energidrikk og/eller eplejuice ihvertfall. Sist hadde jeg med meg new energy, men oppdaget mat som må tygges en stund ikke var så lurt veldig langt uti fødselen ihvertfall. .
monabea Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Og lykke til med igangsetting, er du på overtid, eller er det andre grunner til at du blir det?
septemberpiken Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Jeg hadde ikke med mat, men hadde med litt energidrikk. Maten hadde jeg uansett ikke fått bruk for... i forrige fødsel orket jeg ikke tanken på å spise underveis uansett som jeg sikkert hadde trengt det, og denne gangen hadde jeg ikke rukket. De var flinke til å tilby drikke underveis, men var godt med noe annet enn vann.
Herkules Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Har aldri hatt tid til å tenke på mat under fødsel så jeg forundrer meg alltid litt over den spisingen, men så har jeg skjønt at det er mer normalt å ha tid til å ta seg en matbit enn å ikke gjøre det. Jeg fødte første min 9 om morgenen. Siste måltid var sykehuskvelds ved 19 tiden Spiste som en hest og spurte om det var et tegn på at jeg kom til å føde snart. Det trodde ikke jm - bare lo. Siden det var fryktelig vanskelig å sove så sov jeg ca 2 timer (viste jeg skulle settes igang kl 10 dagen etter )og så startet fødselen kl 3. Ble jo himla mange timer uten mat så om jeg ikke hadde hatt så intens fødsel så hadde det jammen meg vært lurt med litt mat. Med nr to planla jeg ikke å ha med noe særlig , ropte til mannen min at jeg ville ha colaen i kjøleskapet i det ambulansefolket la meg i ambulansen. Den Colaen så jeg aldri noe til Lykke til med igangsetting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå