lin78 4herligebarn<3 Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Her inne virker det som at veldig mange tar tidlig UL, er det noe dere betaler selv eller får henvisning av legen? Noen spesiell grunn til at dere gjør det?
Trilletrill Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Jeg betalte selv og tro meg det var ikke noe jeg absolutt ville. Jeg har småblødd 2 ganger og er dessuten gravid rett etter en spontan abort uten å fått mensen så det var egentlig grunnen min. Hvis man ikke har blødd eller noe er det heller ingen grunn mener jeg. Jeg skal ikke ta noen flere med mindre jeg blør igjen.
Tante_Esel Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 jeg har hat ex.u,og ivf behandling, da hører tidlig ul med, saa det ikke skjer noe farlig igjen...
Lillababy Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Hei! Me betalte for tidlig ultralyd i veke 9 fordi eg var så bekymra for å mista og så nysgjerrig på vesle skatten. Eg forventa at alt skulle vera bra egentlig, etersom eg var komt så langt utan ein dråpe av blod eller noko. men eg hadde ikkje hørt om ma- visste ikkje kva det var. Vår vesle spire døde før veke 6. viss eg kalrer å bli gravid igjen skal me få ultralyd hos gyn som fastlegen henviser til. Trur det er kjempepositivt for oss som er spesielt redde. Eg kjem nok alltid til å velga det. MEn syns det er fantastisk med alle som ikkje er det. OG viss du er av dei- så nyt det- her inne er det så mange som har opplevd å mista. Prøv å ikkje la deg påvirka av det. Eg ahr venninenr som ikkje ahr vore bekyra for å mista, kor det har vore ein utenkeleg tanke. Eg skulle gitt masse for å vera slik!
Grynet:) Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Det samme skjedde med meg som med Lilla, jeg bestilte en tidlig ultralyd i uke 10 for å sjekke at alt var ok, da jeg som førstegangsgravid syntes det var lenge å vente på legetime i uke 13. Da hadde spiren dødd for en uke siden. Hadde jeg ikke sjekket kunne jeg gått og trodd jeg var gravid enda, og det er jeg tross alt glad at jeg slipper.. Jeg kommer til å ønske meg tidlig ultralyd om jeg blir gravid igjen av samme grunn, så jeg ikke går og engster meg hele tiden.
Grynet:) Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Jeg glemte forresten å si; jeg gjorde det på eget initiativ, og betalte en liten egenandel.
Zeke Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Jeg får dette som en del av oppfølgingen, har mista tre ganger. Denne gangen også Pga at gubben sterliserte seg i fjor ;p Har sett hjertelyden på fostret i uke seks før på UL men døde 6 uker seinere så denne gangen vil jeg ikke juble før jeg ser hjerte igjen i uke 12. Trur jeg slapper mere av etter det. Men har født tre flotte barn så veit jeg kan gå svangerskapet helt ut:)
FireFineTroll Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Jeg kommer også til å ta tidlig ultralyd pga ex.u, SA og litt smånerver i forhold til svangerskap. Men det er først og fremst legen som tar initiativ med å sende meg til UL, jeg betaler ikke noe for det. Så det ser ut som det er flere som gjør det av samme grunn som meg men selvfølgelig er det noen som trenger for å forstå at de er gravide. Det er jo noe eget å se den lille spira
MammaMø med to små Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 jeg hadde morkakesvikt sist svangerskap så tidlig ul hører med:) jeg var på en i uke 7, en i uke 9 ca og en uke 12+5 :-) Så var jeg på ordinær ul da jeg var 18 uker:) Nå er jeg 21+4 og skal tilbake 13.desember for vekstkontroll og ny ul:) Så her hører det med:)
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 22. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 22. november 2011 Så flott at dere deler historiene deres damer:) Har tatt tidlig UL i 2 av mine 3 svangerskap, første gang pga blødning, men det gikk heldigvis bra!Og andre gangen pga bekymring etter en SA. Har vært på sykehuset med en henvisning denne gangen også, og venter spent på å få telefon om at jeg kan komme...gruer meg veldig, får ikke slappet av helt før jeg ser at det virkelig er noen der inne.. Dette blir mitt 4. barn, og fortsatt er jeg like spent:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå