Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg vet at trafikken er forferdelig den veien. Hvor står man i kø fra? Tenker f eks fra Son til Ryen området i Oslo? Hvilke muligheter har man da? Skal begynne på jobb 08.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Nå er det lenge siden jeg pendlet den veien, men tidligere stod den fra tusenfryd og helt inn til ryen. Dersom du ikke trenger bilen på jobb, tror jeg at jeg ville anbefale deg å ta toget.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Toget går ikke til Ryen. Da må man bytte til annen transport et sted. Finner ikke ut av dette jeg. Men helt klart best å ta tog ja. HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Du tar toget til Oslo S eller Nasjonalteateret og bytter til t-banen 4 mot bergkrystallen til ryen derfra.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Det må jo ta like lang tid som å stå i kø? Hmm det fristet ikke veldig mye.. Hvor jobber du og hvor lang tid bruker du til jobb? HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Hei, jeg pendler, tar toget inn (Halden toget bruker 40min fra moss) , men dette stopper ikke på sonsveien om du skal på der må du ta lokaltog. Det går også å ta timesekspressen fra feks korsegården i ås. Bytter til buss eller bane på oslo s/jernbanetorget, og de går hvert 10.min. Bruker 5min til tog-40min tog-overgang pluss bane/buss ca 25/30min Køen varierer med bil,den kan begynne ved avkj til langhus/sofiemyr, den kan også begynne ved åsland, eller mortensrud. Man må pendle litt med bil før en lærer seg tidene å reise på. Før pendlet jeg med bil, og da var køen verst mandag morgen og torsdag morgen, rushen ut fredager i sommerhalvåret og på utfartsdager som påske, skoleferier etc. Jeg kom på jobb alt i fra en halvtime for sent til en halvtime, tre kvarter for tidlig. Orket ikke bile mer, og gikk over til tog. Aldri angret.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Jeg er AA 18:22 og AA 18:30. Sjekker du rutetabellen, tar toget fra sonsveien 41 min til oslo s, og t-banen tar ca 15 min. Nå er det en stund siden jeg pendlet den veien (er opprinnelig fra vestby, stoppet etter son), og veien er bedre nå som den nye tunnelen har kommet så litt vanskelig å si. Er fremdeles på besøk i vestby en del, og når det ikke er rush tid bruker jeg ca 30-35 min ryen-vestby. Vil tro det vil ta godt over en time i rushen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå