Gå til innhold

hvor mye paracet kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 29. og blitt potte tett... tok en paracet på 500 mg for en time siden..men den har ikke hjulpet... dumme meg må nok ta to i slengen..men nå må¨jeg vente noen timer før jeg gjør det..eller så blir det jo som å ha tatt tre?

er så tett og har konstant hode pine,det dunker i hodet og gjør vondt oppover hele nakken..

ikke skal jeg bruke for mye nesespray heller? å det gjør såå vondt å snyte seg...

litt klaging her :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke saltvann nesespray, det er faktisk bedre enn ikke noe....

Ellers skal du holde deg til det som står i pakningsvedlegget til paraceten. Mener å huske man kan ta to, selv om du er gravid og hvis du virkelig trenger det så skal du kunne ta vanlig anbefalt dose til voksne...

Men for sikkerhets skyld, les bakningsvedlegg og evnt ring legevakta eller føden og spør de =)

God bedring =) =)

Skrevet

Jeg skyller med saltvannshorn og i tillegg renser jeg opp ved å ha ansiktet over en bolle med kokt vann som damper opp i systemet så jeg får tømt skikkelig før jeg legger meg.

Jeg mener også du kan ta to paracet. Paracet skal så vidt jeg har lært ikke være farlig i normale doser. Du må bare holde deg langt unna Ibux og andre tilsvarende produkter.

God bedring!!

Skrevet

For å unngå noe som føles som den sikre kvelningsdød, så tar jeg både Otrivin og saltvanns nesespray. Jeg har brukt Otrivin mer enn pakningsvedlegget anbefaler, men jeg bruker ekstremt lite av det. Jeg får ikke puste ellers. Noen dager er bedre enn andre. Tror du trygt kan bruke paracet utfra anbefalt dose. Har hørt at paracet, i motsetning til ibux, ikke går i barnets blod

Skrevet

tusen takk for svar. har liksom klart å kaste den lappen som lå oppi,men får søke det opp!

skal prøve med sånn saltvanns damp i kveld..husker min mormor sa det for mange år siden:) bare vente til ungene er i send,og ta det og paracet sammen,så håper jeg det går over :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...