Tuppen & Lillemor Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg fullammer Lillemor, men til helga skal hun sove borte for første gang. Har pumpet morsmelk som hun skal få på flaske, men er usikker på hvilken tut jeg skal bruke til flaskene (antall hull). Hun er jo vandt med å jobbe litt for melka når hun ammer, så er vel greit at det ikke er for mange hull og, tenker jeg... Noen som vet?
Isa- Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Hvor gammel er hun? Bruk det nivået for hennes alder, evt ett nivå mindre. Så heller send med forskjelllige nivåer, i tilfellet det blir for lite/for stort. Da kan hun bli sint dersom melka kommer for tregt, eller for fort og mye luft blir svelgt osv.
Regina Phalange Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Hei, Nå vet ikke jeg hva slags flaske du bruker, men jeg bruker Avent og da har jeg kun brukt den tuten som heter 1+ til sønnen vår. Han er nå 5 mnd, og vi bruker fortsatt denne, da den er mest lik puppestrålen.
Vermilion Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Hei:) Vi brukte avent i begynnelsen, men så prøvde vi mam og det virker som at hun liker den bedre:) Tror rett og slett du bare får prøve deg fram. Jenta vår glipper taket på puppen ofte, men hun gjør dette på flaskene også så tror bare det er hennes måte å spise på
Håpefull77 Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 jeg vet ikke om hvor gammel din er, men jeg delammet min lenge. Når vi gikk over 3 hull (fra 3 mnd) så nektet hun å ta puppen ganske kjapt. Jeg fikk senere beskjed om at dersom en skal gi flaske en gang i mellom eller delamme burde man ikke bruke flaske med mer enn 2 hull. Men er din veldig stor, eller du har mye melk på en gang, kan det jo godt hende det går for sakte med 2 hull for din.
Tuppen & Lillemor Skrevet 22. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar dere! Lillemor er snart 4 måneder og vi bruker Avent flasker. Tenker jeg skal prøve tut med 2 hull, men skal sende med etthulls tut og trehulls tut også. Får nok bare prøve oss frem ja. Men er litt redd for at hun skal nekte å ta puppen igjen etterpå, fordi det var mer behagelig med flaske...
skilpaddemadde Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Medela har kommet med en ny tut som heter CALMA som skal etterlikne mors bryst, kommer ikke melk uten at hun suger. Jeg har en ekstra tut m flaske hvis du vil prøve, så send meg en personlig melding med adr din, så kan jeg sende den i morgen? Calma smokkene koster litt:)
Tuppen & Lillemor Skrevet 23. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2011 Så flott, bobblemamma! Har sendt deg en personlig melding..
julibaby10 Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Vi bruker aventflasker, Og har begynt med nr 2-tuten.. jeg ammer, men får flaske innimellom. Han koser seg med flaska, Og tar puppen igjen uten problem. Han er nå 4 mnd. Brukte 1'er tuten fra 6-13 uker ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå