Gå til innhold

Sove ute i all slags vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på snart 4 mnd fant for litt siden ut at det var ganske ålreit å sove ute i vogna på dagtid. Siden hun startet med dette for litt over to uker siden har hun tatt seg en lur på 2-3,5 time (!) nesten hver dag :) Det er tydelig at hun sover mye bedre ute på dagen enn inne. Jeg kler henne selvsagt i varme klær og pakker henne godt inn. Så jeg er sikker på at hun ikke fryser. Og jeg vet at små barn ikke skal være noe særlig ute hvis det er kaldere enn 10 minus. Men har det noe å si om det regner (vogna står under tak på verandaen), eller det er tåkete? Tenker på den fuktige lufta det blir. Mener jeg har hørt noe om at det ikke er bra for luftveiene til små babyer? Eller har ikke været noe å si så lenge hun ligger varmt og godt og ikke fryser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Her sover frøkna på 9 mnd ute i all slags vær inntil -12 grader. Hun står under tak. Hun også sover MYE bedre når hun sover ute enn inne på dagtid, og eneste jeg er nøye med er at hun ikke skal bli klam - det kan de bli under regntrekk - som kan samle litt fuktighet.

Som sagt; ute i all slags vær, og hun elsker å sove ute enten det er sol eller regn, snø eller tåke=)

Skrevet

Samme her, sover ute i all slags vær :) Nå har det knapt vært minusgrader hos oss enda, men jo mer bråkete vær med vind og regn, jo lengre sover hun. Herlig :) Tilpasser alltid klærne i voksiposen hvis jeg kjenner hun er litt for varm en dag så endrer jeg det neste dag.

Herlig :)

For ikke snakke om hvor herlig det er å kunne spille høy musikk og gjøre som jeg vil inne uten å tenke på at jeg vekker henne :)

Skrevet

Så bra! Da kan jeg fortsette å legge henne ut uansett vær :)

Skrevet

ja, bare la henne sove ute. Det er godt både for henne og deg:)

Her har begge gutta mine sovet mye bedre ute enn inne på dagtid. Desverre har naboen skiftet kledning og bygget på de siste ukene, så det har ikke blitt utesoving på nesten en måned :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...