Gå til innhold

Da blir det visst ks på oss....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært og sett at junior har lagt seg med rompa ned igjen og dermed f¨tt oppsatt ks om en uke. Veldigspent og kjenner jeg ikke er sikker på om det er slik det blir enda.. skal til samtale osv på fredag og får da vite om han fremdeles ligger på samme måte. Har nemmelig snuddseg 23 ganger til nå.

Andre mederfaringer omkring ks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring desverre, men jeg må si du har en veldig aktiv krabat inni magen som snur seg så veldig =) =) Er jo et sunnhetstegn det da =)

Lykke til med KS neste uke =) Kommer til å gå kjempe bra og nå vet du jo når han kommer =) =) =)

Skrevet

Har ingen erfaring med KS. Men som deg har jeg også fått beskjed om at jeg må ha KS i neste uke. 1.desember, faktisk! Blir jo en skikkelig pang-åpning på julekalenderen, kan man si!

Kjenner jeg gruer meg litt, men er samtidig spent på å få møte krabaten.

Hvor skal du ta KS? Her blir det Haukeland.

Skrevet

jeg hadde hastesnitt sist, men vet ikke helt om det kan sammenlignes med planlagt, ble lagt i narkose bla..Formen etterpå var grei, en del smerter da men ble utskrevet 1,5-2 dager etter snittet. Nå fikk ikke jeg babisen min med meg hjem såååååå kan ikke helt svare der.

Masse lykke til iaff, jeg skal ha planlagt denne ks denne gangen, men ikke heeeelt enda=) Haukeland her og forresten=)

Skrevet

Jeg hadde akutt snitt sist, og selve operasjonen er ingenting å grue seg for :) Jeg hadde en kjempefin opplevelse, og det må være ennå bedre når alt er planlagt og pappan sitter ved siden av! Hadde selv en baby som har sittet med rompa ned helt til uke 35/36 før han snudde seg, og jeg hadde egentlig bestemt meg for setefødsel.... Bare pga ukene ETTER keisersnittet. Jeg mener ikke å skremme deg, men husk på at et keisersnitt faktisk er en ganske stor og omfattende operasjon. Jeg brukte mange uker på å kunne gå turer igjen, jeg kunne ikke ha på meg vanlige bukser pga såret, de første ukene var det vondt å hoste, le, snu seg i senga osv. Første uka klarte jeg ikke å komme ut av senga selv, melka kom seinere igang, jeg fikk treningsforbud i 12 uker og det å gjøre storhandel eller bære vogna ut og inn av bilen osv osv. For all del, et keisersnitt er et fantastisk mulighet for de som må ha det (som jeg måtte sist), men ikke noe jeg ville valgt hvis jeg kunne unngått det :)

Skrevet

Jeg hadde planlagt KS 10 desember i fjor. Gruet meg ikke i det hele tatt, for da viste jeg at alt kom til å gå bra med babyen. Operasjonen er ingenting å grue seg for. Spinalbedøvelsen var overhode ikke vond (tror det var verst for mamma som satt bak og så sprøyta)... Dette er rutineoperasjon og de er SUPER drevne!!

Hadde mye luftsmerter det første halvannet døgnet. Det var jævelig vondt! De kunne heller skjært meg opp 4 andre steder istedenfor. Men så fort dette gav seg, hadde jeg så og si ikke vondt lenger. Selve såret var null problem. Eneste var at det var vondt å nyse i flere uker. :)

Ikke gru deg, det er en fantastsk opplevelse. Og da trenger du ikke å bekymre deg for at noe skal gå galt med baby under fødsel (noe jeg tenkte mye på...)

Masse lykke til!

Skrevet

Hei:)hadde planlagt ks for 3 år siden,og for oss var det en perfekt fødsel! Det var ikke vondt,litt ubehagelig når de tok ut lillegutt,men vi følte oss veldig godt ivaretatt!Jeg var i veldig god form etterpå,og hadde lite vondt i snittet.Arret er nærmest usynlig.Alt i alt en fantastisk opplevelse!Lykke til:)

Skrevet

Skal straks ha mitt 4 ks.

Har to hastsnitt pga stor baby, og da blir automatisk de neste fødslene planlagte snitt.

Har kun positive opplevelser rundt snittene. Dette er som nevnt over rutineoperasjoner og de som gjør disse er veldig dyktige. Har aldri vært særlig plaget etterpå. Har faktisk vært opp på do for egen maskin i løpet av 5 - 6 timer. Sist reiste jeg fra regionssykehuset til lokalsykehuset ca 2 døgn etter snittet - med rutefly!

Man kjenner selvfølgelig at man har ett rimelig stort sår, man kan få litt luftsmerter og ja, nysing og latter er litt ubehagelig den først tiden. Man MÅ være forsiktig de første 6 ukene - kan ikke løfte ting som er tyngre en babyen. (mine to første var over 5 kg). Men dette er ikke værre en at man står han av!

Lykke til og gled deg til å møte nurket ditt:)

Skrevet

Har litt noja for operasjoner og tenker mye på lyder osv vi evt kommer til å høre når de driver på :P Håper fokuset blir på babyskrikene eller noe annet der og da... Gruer i grunn ikke til bedøvelsen, men til å sette kateter i forkant :P Liker ikke tanken på den slangen oppi der....:/

Men overlever nok alt hehe

Jeg skal på st olavs hospital. Det som blirmest sjokk og litt skuff her nå er nok om det viser seg at han har snudd seg igjen og de ikke utfører ks likevel på mandag.... er liksom noe å forberede seg til mentalt også dette.

Skrevet

Masse lykke til, det kommer til å gå kjempe bra:O))

Skrevet

Sist fødsel endte i ks pga lang fødsel med sterke tiet uten fremgang. Fikk kjempe oppfølgning under og etter :) merket jo selvsagt at kroppen var blitt herjet med, og det tok vel 6 - 7 uker før jeg var tilbake til normalen :) men det varierer jo fra person til person :) ønsker deg masse lykke til, og håper det blir en god opplevelse for dere :)

Skrevet

Sniker litt her inne, selv om lillegutt har blitt ganske stor. ;)

Det er ikke så mange lyder under et keisersnitt, så det trenger du ikke bekymre deg så mye for. Du vil høre suget de suger ut fostervannet med - det lager endel lyd, rett og slett lyden av vann (og luft) som suges opp av en slange. ;) Dessuten hørte jeg ganske godt lyde av gynekologen som kjeftet på assistentlegen sin - "Nei, nei, NEI!" Betryggende.......?! Men alt gikk bra (jeg har tatt to ks, et planlagt og et hastesnitt). Jeg synes også det har vært helt uproblematisk med å legge kateter, og tryglet om å få beholde det over den første natta, slik at jeg slapp å komme meg ut av senga for å gå på do.

Skjønner godt det er en psykisk utfordring ikke å vite om det blir ks eller ikke, mtp at babyen har snudd seg så mange ganger... Hos ei venninne av meg snudde faktisk babyen seg UNDER selve fødselen, fra hodeleie, til seteleie. Jordmor trodde ikke sine egne øyne, og krevde at det ble keisersnitt, for dette ville jammen ikke hun være ansvarlig for! (Dette var på et lite lokalsykehus, uten gynekolog på vakt, men hvor kirurger tok akutte ks ved behov.)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Veldig kjekt å høre erfaringer osv. Er spent og kjenner jeg er fryktelig rastløs om dagen...!

Det går nok fint uansett hvordan det ender... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...