Gå til innhold

Tre gutter.. men sistemann, da..?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi venter tre gutter. Er stor fan av dobbeltnavn, da dette er tradisjon i både min og fars familie. Vi har kommet frem til:

Espen August og Edvard Aleksander. Den siste sliter vi litt med.

Blir det dumt om sistemann ikke har E eller A-navn? Eller er det dumt at to av dem har samme initialer? Kom gjerne med forslag hvis du er for E/A-navn. Liker godt "old school" som Sverre, Nils, Torstein og Joar!

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143805932-tre-gutter-men-sistemann-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke bokastavene har noe å si. Trillinger/tvillinger trenger ikke ha navn som begynner på samme bokstav.

Hva med:

Eirik Adrian

Joar Kristoffer

Jan Torstein

Torstein Johan

Joar Kornelius

Sverre Kornelius

Nils Joar

så god smak du har! hehe. Jeg synes Espen August og Edvard Aleksander (med ks) er kjempefine navn! :)

Synes det er helt ok om sistemann ikke har E/A-navn, og helt fint om han også får det. Begge deler er helt greit, så ikke heng deg opp i det.

Mine forslag til E/A-navn.

Erlend Andreas

Eivind Aslak

Even Albert

Erik Alfred

A/E-forlag.

Albert Elias

Amund Eskil

Wow så spennende med 3 gutter:)

Jeg syns at hvis 2 av de har E og A, så syns jeg den siste også bør ha det:)

Hva med Erik Andre? Det liker jeg veldig godt, og syns det passet bra med de 2 andre flotte navnene du har valgt:)

Andre forslag:

Erik Andreas

Erik Adrian

Jeg tror, det kan bli litt intenst om alle tre har E-A-navn. Mye forvirring også, om folk får stokket om på kombinasjonene.

Jeg tror, jeg ville velge et tredje navn på E og så ikke et A-navn som nr to.

F eks:

Egil Severin

Eilif Marius

Emil Olander

Eskil Johannes

Annonse

Spennende med tre gutter, da!

Jeg synes alle tre burde få E A hvis to får det. Men det er jo opp til dere. I alle fall bør første navn begynne med samme bokstav (hvis det er bare det som skal brukes til daglig). Eller så bør alle tre få hver sine bokstaver.

Espen og Edvard er kjempefine navn!

Jeg synes Eskil blir for likt Espen. Jeg ville styrt unna E+s og E+d og A+u og A+l i evt tredjemanns E+A navn. For eksempel synes jeg ESkil ALber blir for likt ESpen og ALeksander.

Hva med Einar?

Ellers synes jeg Even er et godt alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...