Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg syns at uvanene til oss foreldre kommer mye bedre til syne etter at man har fått barn; noen flere som føler det? Har aldri plaget meg før at jeg gjorde 99 % av all rydding, klesvask og oppvask, men nå som jeg har hatt så mye med den lille, så har jeg virkelig kjent på at jeg har hatt altfor mye å gjøre. Og at jeg må mase på mannen 5-20 ganger før han gjør noe som helst (han "glemmer" hele tiden)... Jeg slokner i senga i 20:30-tida, mens mannen sitter oppe og spiller til kl 23-24, ikke rettferdig syns nå jeg, hehe Selv er jeg nok ikke flink nok til å være romantisk og pleie forholdet akkurat nå, selv om jeg elsker mannen min og aldri ville vært ham foruten... Flere som har det litt på samme måten?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Merker vel at jeg bryr meg og blander meg mere med hvordan mannen bruker tiden sin, ja. Men har vel innsett for lengst at det ikke finnes rettferdighet når det gjelder belastning i forbindelse med babyer! Når babyen tar mere tid syns jeg det er naturlig at søppel-tv og facebook etc kuttes litt ner. Hadde mannen gjort litt mere til felles nytte isteden for den type avslapping, trur jeg jeg hadde fått mere overskudd til romantikk. Når jeg gikk hjemme med minsten var det også jeg som tok meg mest av ham på kveldstid (inklusiv legging). Fikk bare "fri" dersom jeg ba om det, og da gjerne for å gjøre husarbeid eller drive i hagen/ male hus etc. Nå som jeg jobber, vil jeg jo være sammen med minsten på ettermiddagen (og legger fortsatt), så da har mannen "fri". Merker at det irriterer meg noe voldsomt at han da velger å bruke tiden sin på søppel-tv og facebook... I tillegg hvis vi skal reise noe sted en fredag "rett etter jobb", så er det ikke gjort noe med pakking for minsten når jeg kommer hjem. Så jeg må både amme, passe på ham og pakke til oss begge (og gjerne ordne meg noe mat) mens "mannen må ta seg en dusj".
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Hehe... Jeg er helt enig med deg! Jeg har noen perioder hvor jeg er ganske nedfor og overveldet over alt jeg er nødt til å organisere, ordne, planlegge, rydde, vaske osv osv. Da har det blitt litt for mye i en periode. Av og til lukker jeg helt igjen og kommuniserer dårlig med mannen min da, men når jeg sier ifra hjelper han til og gjør mye en periode så jeg kommer meg igjen;) Så går vi inn i den samme, gamle tralten igjen;) Hehe... Mannen min er også alltid den siste som går og legger seg, noe jeg også syns er urettferdig;) Kunne gjerne fått lov til å være sistemann noen ganger jeg også så jeg fikk roet ned for meg selv noen kvelder også. Romantikk, tja, det er jeg ikke så god til... Egentlig aldri vært;) Men vi vet hvor vi står og har hverandre og tar det igjen med romantiske middager innimellom når vi greier å få barnevakt:)
Vermilion Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Skjønner hva du mener..legger meg helt utslitt mellom 20.30-21.30 mens mannen sitter og spiller world of warcraft. Jeg gjør også alt husarbeidet, mens han som regel lager maten. Også er jeg heldig og får oppvaska:p Dvs hvis jeg ikke tar den så blir den aldri tatt. Orker ikke masse 10 ganger, han "hører" jo uansett ikke når han spiller. Og romantikk; hva er det?
1frafør_1påvei Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Åjada, uvanene kommer virkelig fram i lyset!! Men jeg prøver å være flink å si i fra! Gidder rett og slett ikke ikke all oppvasken, ryddingen, klesvasken, bretting av klær osv osv. Fordi jeg blir faktisk helt utslitt av det. Og jeg har sagt at hvis vi i det hele tatt skal ha det koselig sammen, så må han trå til. Ellers kan han bare glemme kos, sex og sånt..og det har han vist full forståelse for og har faktisk begynt å hjelpe ganske mye til. Også har jeg sagt han må være flink å skryte av meg når jeg faktisk gjør husarbeid, fordi det er ingen selvfølge. Det gjør han også Etter det har alt blitt mye bedre her hjemme! og vi har blitt flinkere til å gi ros og skryte av hverandre, som igjen pleier forholdet vårt og gjør at vi får mer overskudd til hverandre <3
Regina Phalange Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Jeg var vel egentlig ganske klar over at jeg gjorde 99% av allt husarbeid osv før vi fikk barn, men jeg hadde håpet han skulle trå til litt mer når vi fikk barn. Men den gang ei... Her "glemmer" også mannen noe hele tiden. Og så blir jeg så mektig lei av at jeg må be han gjøre ting hele tiden, for han "ser" visstnok ikke hybelkaninene som feier rundt på stuegulvet her, så da mener han at jeg må si ifra at han skal støvsuge. Og når jeg sier ifra, kommer det alltid en eller annen spydig kommentar, som visstnok bare er "kødd". Grrr, merker at jeg kan snakke meg varm om dette emnet.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Min samboer har de siste 2 mnd skjønt at han faktisk må hjelpe til uten at jeg ber om det. Han tar småen med engang han kommer hjem og gir henne grøt mens jeg lager middag..en av oss tar oppvasken rett etter middagen:) Jeg rydder og vasker kjapt over mens han legger småen, så har vi hele kvelden for oss selv:) Men syns også at han kunne brettet klær som henger på dag nr 3, eller faktisk sette på en maskin med sine egne klær/håndkler (uaktuelt å vaske mine og småens klær da han koker alt). Om gulvene må støvsuges og vaskes er det jeg som må ta initiativet siden jeg ligger på gulvet stort sett hele dagen og ser om det er skittent eller ei.
May the force be with you Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Hehe:) Sånn er det nok hos de fleste;) Her vasker og rydder jeg, stryker klær og ordner oppvasken.. I det hele tatt det meste av husarbeid:) + At jeg ofte steller lille til kvelden og ammer da selvfølgelig:) ....Mens min mann synes at jeg overdriver med hvor reint vi trenger å ha det til enhver tid osv. Men jeg må få legge til at nå etter at vi fikk 10 valper i hus, så har jeg vært ekstremt flink til å kommandere min mann til å vaske gulv, sette på klesvasken og leke med lille:) Og da ser han jo selvfølgelig hvor mye jeg gjør til vanlig også!
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Her ble jeg skikkelig sint etter at Muffin og jeg var hos mine foreldre i 3 dager, og når jeg kommer hjem så ser huset ut som en svinesti... Ba ham ta ut og henge opp en klesvask jeg hadde satt på, og den var fremdeles ikke tatt ut eller maskinen slått av... Ikke hadde han klart å skifte hjul på bilene, ikke hadde han klart å skru ned sprinkelsenga som jeg lenge har mast om... I det hele tatt, så hadde han ikke gjort en eneste ting hjemme, bare sittet og spilt... Ga klar beskjed om at jeg ikke var interessert i å ha to så krevende unger i huset (Muffin er enebarn), og at jeg heller ikke var keen på å være gift med min far (som også er ubrukelig i huset), og da ble han litt bedre.. Får se hvor lenge det varer hehe.... Elsker ham jo, og ville aldri vært ham foruten, men etter at babyen kom, så er de dårligere sidene hans blitt veldig mye mer synlige enn de gode. Men veldig godt å lese at mange føler det på akkurat samme måten!
1frafør_1påvei Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Det er bra!! De har bare godt av å høre det og si det slik at du mener det! ikke gjør ting og tang du egentlig har bedt han om selv, bare fordi det tar litt tid. Man må nesten være like streng og bestemt med de som med de små babyene når man vil endre på rutiner selv om vi elsker de, så betyr det jo ikke at bare vi skal drive på med det gørrkjedelige husarbeidet Håper det blir bedre!
lille+desembergull<3 Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 Ja huff, jeg står opp med baby, jeg har baby hele dagen, gjør alt av husarbeid ( ikke middag) , og legger baby. "Mannen" sover gjerne til 2-3 på dagen og sitter oppe halve natta å spiller spill.. når jeg tar nattmatinga i 3 tia er han enda oppe. sykt
Kreps 71 Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Ja, nå ser jeg tydelig at mannen er rene "Homer Simpson". Han går ut rett etter jobb og drikker en øl eller to flere dager i uken, og kommer hjem akkurat så han ikke rekker å være med på noe stell og jeg gjør det meste av husarbeidet. Sant skal sies at det går i perioder, og at han har er flinkere nå som hun er blitt større enn han har vært. Det er helt sant, at man ser slike ting veldig mye klarere etter at man har fått barn.
muffin25 Skrevet 22. november 2011 #13 Skrevet 22. november 2011 Signerer bare alt dere andre skriver Har tenkt mang en gang, på de luringene som får barn "for å redde"et forhold f.eks.. de har bommet totalt
Skaubinna Skrevet 22. november 2011 #14 Skrevet 22. november 2011 Veldig enig!!! Siden jeg er den som går hjemme, faller liksom automatisk huset på meg uten at vi egentlig har diskutert det. Syns det er veeeeeeeldig kjedelig! Merker kanskje mest at jeg har blitt litt mer hurpete når han setter ting fra seg, ikke rydder opp etter seg, ikke setter ting der jeg syns de skal være (!!!!) eller han glemmer sine oppgaver. I grunn har vi sagt at vi begge er på jobb på dagen, og når han kommer hjem, deles det som er igjen av hus og hjem. Det er han som lager middag hver dag faktisk, og han tar alltid bad. Likevel ble han fort spak da han en gang sa at det kunne vært bedre dersom klærne ikke lå på vrangen i skapet hans.......!!!!!!!!! Da jeg sa at han mer enn gjerne kunne vaske sine klær og brette dem dersom han var så misfornøyd og at dette, på vrangen eller ei. Han har ikke sagt noe mer etter det ;-) klærne er det nemlig jeg som tar.. Romantikken er vel ikke slik den var, og det er mer irritasjon over småting og bagateller, jeg går oftere i joggings eller leggings og undertøyet matcher ikke hver dag lenger Tålmodigheten jeg før beundret og også forelsket meg i, er ikke aaaaalltid like sjarmerende lenger heller, for nå hadde han ikke hatt vondt av å være noe mer effektiv;-) Men alt i alt elsker jeg mannen min så veldig høyt og jeg kan ikke klage heller, for han er faktisk veldig veldig flink med hus og datteren vår. Men det var kanskje ikke det jeg skulle skrive her ;-)
Skaubinna Skrevet 22. november 2011 #15 Skrevet 22. november 2011 Må for øvrig legge til at jeg også, i noen hormonelle øyeblikk har spydd ut eder og galle og kastet klær på steder som bl.a. hagen, når det har kokt over..... hehehe
magica fra tryll Skrevet 22. november 2011 #16 Skrevet 22. november 2011 Mannen min er så glad i sex med ei uthvilt kone, at han har skjønt hva det beste worspielet er;) Men vi har øvd i 16 år nå...
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 23. november 2011 #17 Skrevet 23. november 2011 Muffin25 som skrev: " Signerer bare alt dere andre skriver Har tenkt mang en gang, på de luringene som får barn "for å redde"et forhold f.eks.. de har bommet totalt " Hahha er sååå enig ;D ;D Stakkars folk (eller mest barn)....
Gutt 08 Jente11 Skrevet 23. november 2011 #18 Skrevet 23. november 2011 Jeg ser at jeg visst er veldig heldig med min mann. Ingen søppel-tv eller surfing på nett på han. Når han kommer hjem fra jobb spiser vi middag, og enten rydder han etter middag eller tar med ungene ut så jeg får ryddet i fred. Etter vi har lagt ungene (begges oppgave), så pleier han å henge opp/ta ned klær/brette klær eller rydde. Siden han tar mye av husarbeid og lek med ungene (og ca 50% av oppvåkning på natta) så er vi begge trøtte i åtte-ni-tida og legger oss sammen. Veldig koselig:) Jeg tar nok mer husarbeid enn han ja, men det er jo naturlig siden det er jeg som er hjemme på dagtid.
C.L.H85 Skrevet 23. november 2011 #19 Skrevet 23. november 2011 Egentlig for det meste mine egne uvaner som har kommet mer frem;) He he. Gubben er notorisk ryddig og hjelper faktisk veldig til på alle måter.... Men! Merker veeeldig at han er "sjefete" og hele tiden stiller spørsmål ved hvordan jeg gjør ting i forhold til vesla. Ikke som kritikk, men alt skal liksom ha en logisk forklaring og han er ikke flink til å ta i mot råd. Blitt en skikkelig stabeis! Har sikkert alltid vært det, bare at jeg merker det mer nå som vi har et barn sammen. Eksempel: Vi kontakter Karin Naphaug for å få råd til soverutiner på vesla... Hans ide i utgangspunktet- Får så en rutine av Karin som vi følger, men så begynner han å stille spørsmål ved det?!!! Hvorfor ditt og datt, det virker jo ikke logisk, bla bla bla... He he. Har sagt til han at ikke alt trenger å ha en så logisk forklaring og at noen ganger bare er det sånn som det er! Men han er i det minste engasjert da;) Bare litt overivrig;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå