skorpi81 Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Vi har lyst å gifte oss til sommeren, vi har ikke satt noen dato ennå, men det er fordi vi ikke vet om vi får til det vi ønsker. Jeg har ikke lyst å gifte meg i kirken, så jeg lurer egentlig på om det er mulig å ha en vielse utendørs. Syns at det hadde vært litt "lettere" liksom.... Det er så stivt og formelt i kirken....Å gå opp kirkegulvet mens alle titter på deg osv..... Jeg har ikke noe imot kirken eller kirkebryllup altså, men faren min døde i fjor, så jeg har ikke han til å følge meg opp kirkegulvet heller, så jeg vil liksom droppe hele det å gå opp noen midtgang..... og så tror jeg at det blir så trist i kirken....stemningen i det hele tatt. Og kanskje vi til og med får presten som var i begravelsen til faren min. Jeg vil ikke at det skal bli en trist dag for noen......føler at det hadde blitt det i kirken. Ute blir det nok en helt annen stemning:-) Det hadde vært koselig å hatt det utendørs et sted.... Jeg har sett masse av det på tv i filmer osv, men det er på tv, vet ikke om det går her i Norge. Har hørt noe om at det ikke er alle prester som gifter folk utenfor kirkeveggene.... Jeg kunne til og med bare hatt det som Susan og Mike i Frustrerte Fruer (deres første gang), i skogen, med noen papirlykter i trærne osv. Koselig vettu:) Noen som vet?
strikkedilla Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Det går helt fint an å gifte seg utendørs i Norge også! Har selv vært i to bryllup der vielsen skjedde utendørs og veit om flere andre. I begge de bryllupene jeg selv har vært var det borgerlig vielse, men veit at også prester vier utendørs. Men veit ikke om alle gjør det. Kanskje lurt å høre med den dere vil at skal vie dere om dette er noe de er villige til å gjøre? Kan jo hende det kommer litt an på stedet også? For et par år siden var jeg i bryllupet til et vennepar. De giftet seg i sin egen hage. All familie og inviterte venner stod rundt dem mens en representant fra humanetisk forbund viet dem. Veldig intimt og koselig! Etterpå dro hele selskapet til et selskapslokale der det også var invitert flere gjester. I mars giftet søsteren min seg. Hun og mannen har en kamerat som er dommerfullmektig. Han viet dem utenfor Ekeberg restauranten i Oslo. Vi var da et selskap på 15-20 pers som stod badet i solnedgangen over Oslo. Det var kjempefint! Middagen ble da servert på restauranten der vi hadde et privat rom.
skorpi81 Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar! Det hørtes kjempekoselig ut! :-) Åh, det kribler i magen min, jeg vil også gifte meg sånn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå