Gå til innhold

Er all julemat for oss lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg også skjønner jo at man skal holde seg kun til julebrusen denne julen, men er det noen som vet om vi kan spise alt? :o)

Lurer i hovedsak på pinnekjøtt med tilbehør, ribbe med tilbehør, julesylte osv.?? Vet dette med spekemat, men hva med alt det andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder meg til denne brosjyren jeg egentlig. Røkt laks skal spise ferskest mulig.

Skrevet

Spis julemat med god samvittighet. Alt det du nevner kan du spise. Lurt å vise litt måtehold med spekemat. Røkelaks og gravlaks kan også spises, så lenge det er ferskt. Rakefisk bør du holde deg unna.

Jeg er ikke tilhenger av alt dette mathysteriet som florerer når man er gravid. Stort sett kan du spise det meste, så lenge du bruker litt sunn fornuft og ikke overdriver.

Tror kanskje at det for mange er et større problem nå i juletiden at man blir så alt for fort mett når man er gravid. Slik er det i allefall for meg som nå er i uke 35.

Skrevet

kan spise det meste med måte.

noen fiskeslag man skal holdeseg unna som rakfisk

Skrevet

Jeg forholder meg til det jordmor/lege/matportalen anbefaler.. Er jeg i tvil så googler jeg maten før jeg spiser..

Skrevet

Jordmor Siri sa i går på godmorgen Norge at man burde fryse ned sylte i to dager før man spiser det. Jeg spiser ikke sylte, og er ikke så utrolig nøye med disse kostholdsrådene, jeg spiste feks en asparges surret med parmaskinke da jeg var på fest forgje helg.

Skrevet

Jeg holder meg til anbefalningen til helsedirektoratet(matportalen). Ser ikke helt vitsen med å spise noe som er anbefalt å holde seg unna. Det er ikke hysteri i mine øyne at ting som forskes på og blir funnet som potensielt farlig, er anbefalt å styre unna.

Det er rett å slett ikke verdt risikoen, bare fordi jeg har lyst på spekeskinke. Lysten veier ikke opp for risikoen for min del. Nei, jeg klarer meg fint uten spekeskinke og andre ikke anbefalte ting i 9 små mnd av livet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...