Gå til innhold

legger man på seg av gulrot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg spsier ca 5-6 for dagen.........

i tillegg til annet grønt:)

legger man på seg av det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har faktisk lest at man forbrenner mer enn man får i seg når man skal fordøye gulrot =)

Skrevet

Eneste du risikerer er vel å bli orange i huden ;-)

Skrevet

forstod jeg rett?man forbrenner MERE ved å spise gulrot???:D

Skrevet

Du legger på deg om du spiser flere kalorier enn du bruker i løpet av en dag, gulrøttene er selvfølgelig en del av det kaloriregnskapet.

Det er det totale antall kalorier om dagen som bestemmer, ikke hvilke varer du henter kaloriene fra.

Men gulrot er ganske kalorifattig og sunt, så om du ikke overspiser av potetgull og sjokolade mellom gulrøttene dine er du nok trygg ;)

Skrevet

hehe jeg er så hvit så all farge er vellkommen;)

Skrevet

neida ingen sjokolade eller potetgull her:)av og til mørk 70% sjokolade da, men må da være lov å spsie litt;)

Skrevet

du bruker energi på å tygge og fordøye mat. Og jeg har lest at kcal i gulrot er så lite at i sum forbrenner man mer enn man får inn. Om det er riktig skal ikke jeg påstå, men jeg liker tanken=)

Skrevet

alright, likte også den tanken:D

Skrevet

Man legger på seg av alt som er overflødige kalorier. Inkludert gulerøtter.

Skrevet

Okei, alt med måte da:)men heller gulrøtter enn potetgull;) vil jeg tro...............:)

Skrevet

Jeg klamrer meg til tanken på at når man spiser gulrøtter, så blir man mett på mindre kalorier, og derfor kan jeg gnage i meg 3 stk i løpet av en dag. Så da spiser jeg lite knask, og dermed blir totalkaloriene mindre også;)

Skrevet

Jeg tenker at de som er bekymret for vektoppgang når de spiser frukt eller grønnsaker, har et litt vel anstrengt forhold til mat og kropp....

De aller fleste får vel et snev av dårlig samvittighet når vi propper innpå brente mandler, sjokolade, potetgull osv,- men frukt og grønt???

Joda, VET at det er det totale inntak av mat inn vs energi brukt som bestemmer vekta,- men sånn generelt sett så har man MYE og bekymre seg over i matveien før gulerøtter og appelsin blir en bekymring.....Før jeg får dårlig samvittighet voenfor de 5-10 frukter ejg spiser hver dag, så vil jeg nok vurdere og gjøre noe med godte"fråstingen" på fredags og lørdagskveldene...For å si det sånn....Eller det faktum at jeg ofte har nugatti på brødskiva til kveldsmaten......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...