Gå til innhold

Hva ligger blodtrykket deres på?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jordmor mener at jeg har veldig lavt blodtrykk, og hun sa at hvis hun legger godviljen til så ligger det på ca 90/60.

Merker ikke så mye til det, annet enn at jeg kan bli litt svimmel hvis jeg tuller for mye med 2-åringen.

Nå har blodtrykket ligget på det samme hele svangerskapet, og hvis jeg ikke tar helt feil så er jeg vel inne i den 28. uken nå. Burde ikke blodtrykket øke nå de siste mnd?

Hva ligger deres blodtrykk på, og har dere noen problemer i forbindelse med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, jeg har også lavt blodtrykk. Spesielt når jeg går gravid. Nå ligger det på rundt 100/60. Jeg merker heller ikke noe spesielt til det, og har egentlig bare fått høre av legen at det er mye bedre at det er litt lavt enn litt høyt. Er det høyt kan jo det være tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Jeg har også lavt. 110/60 sist jeg var hos legen. Jeg blir svimmel når jeg reiser meg fort eller når jeg står lenge i ro. Har også hatt et blodtrykksfall, der jeg holdt på å besvime. DET er ekkelt og skremmende, men ellers er det ikke noe problematisk med lavt blodtrykk. Mener også at det skal stige litt utover i sv skapet..

Skrevet

104/60 i dag, og er 28+1 uker på vei. Merker ikke så mye til det, men kjenner at jeg svimler litt hvis jeg bærer minsten opp trappen eller tar litt mye i.

Skrevet

Oi, innså plutselig at jeg hopper over til 3. tri i dag. Rart hvor fort tiden går når en har 2 fra før:)

Skrevet

110/65.. ikke noe problemer :)

Hadde veldig høyt bt med mi første, så jeg er veldig fornøyd ;)

Skrevet

sist jeg målte var det på 105/70. har de siste dagene vært litt svimmel. ting kan pluttselig gå rundt for meg når jeg sitter rolig osv. Men utenom det har jeg ikke merka så mye =)

Skrevet

Hos meg ligger det på 100/60 og legen sier det er helt normalt

Skrevet

uke 26, BT=120/60. Ingen problemer med det, men så er det jo ikke lavt.

Hadde flere uker med tilsammen 15 nærbesvimelser her tidligere, så da lå nok trykket mitt endel lavere.

Skrevet

Sist hadde jeg 105/72, så det var helt fint :) Det var litt høyt en gang syntes jordmor, da lå det på 123/81.

Skrevet

har hatt veldig lavt blodtrykk i begge svangerskapene,å denne gangen er det nede i 80/50..

er veldig mye svimmel,sjelven å blir fort kvalm,men ellers går det helt greit :)

er forresten 14+3 i dag.

Skrevet

110/65 på alle kontroller så langt, er 24+3..

Skrevet

120/80 på første kontroll i uke 14. Veldig fornøyd med det for jeg har arv på høyt BT:-) Moren min måtte sette i gang begge sine fødsler pga blodtrykket

Skrevet

90/40 målte jeg i dag, er 24+5 i dag, målte det samme da jeg var 16 uker på vei... til vanlig ligger jeg på 100/60. var også nede i så lavt undertrykk forrige svangerskap... jeg merker egentlig ikke noe særlig til det, og godt er det!

Skrevet

Heia

Eg ventar nr 3, og er i 13. veke. Sjukmeld 100% ut denne veka, pga kvalme og lavt blodtrykk. 90/60 før helga. Eg er veldig plaga, og vaknar om natta når eg snur meg i senga fordi eg føler at eg besvimer. Kan ikkje bøye meg ned etter ting som ramlar på golvet, og orkar lite. Håpar det ordnar seg snart. :)

Skrevet

90/50 sist jeg var hos jordmor, og kjenner mye til det desverre...:/ jobber på et kjøpesenter og holdt på og besvime så er sykemeldt nå... når jeg klarer og ta det med ro så er jeg bare små svimmel til tider, og føler meg egentlig helt fin ellers!

Skulle ta en liten runde på et kjøpesenter i nærheten i dag sammen med en venninne(første gang jeg gjorde noe som krevde litt mer"stress" av kroppen enn og handle og lage mat, eller vaske leiligheten etter at jeg ble sykemeldt) og kjente etter en 20 min etter at vi kom dit at jeg var sliten og litt småsvimmel(enda vi hadde kikket rundt i et rimelig rolig tempo), så vi skulle sette oss på et bakeri for og spise litt...ved kassen falt jeg sammen og venninnen min måtte ta meg i mot så jeg ikke slo hodet i gulvet, og jeg husker ikke hva hun sa til meg, men hun fortalte at hun ikke fikk kontakt i det hele tatt. Kjenner jeg er redd for at sånnt skal skje når jeg er alene:/

vet dere om blodtrykket stiger etterhvert i svangerskapet? synes dette er ubehagelig og egentlig litt skummelt....:/ er 20+5 i dag..

Skrevet

Når man har lavt blodtrykk kan det hjelpe å drikke lakrisrot-te. Smaker kjempegodt også. Men snakk med lege eller jordmor for sikkerhets skyld før dere inntar de helt store mengdene. Selv om lakrisrot så vidt jeg vet skal være ufarlig for personer med lavt blodtrykk.

Skrevet

Høyt:( mellom 135/95 - 140/100

Er sm 100% pga det.

Skrevet

Jeg har også lavt 100/60, og har hatt det ialle svangeskapene mine. Det har ikke steget før RETT før fødselen. Det har vært sånn at på sisite kontroll jeg har vært inne på har jordmor sagt hver gang at "nå nærmer det seg" og så har det satt i gang rett etterpå....

Skrevet

Mitt er også ganske lavt. På siste kontroll i uke 14 var det 110/65.

I forrige svangerskap var det på 90/50 den ene gangen..

Legen kunne ikke skjønne hvorfor det var så lavt siden jeg er overvektig.. dustelege! Jeg har fått ny fastlege etterpå.. hihi

Skrevet

Jeg har hatt problemer med høyt BT denne gang. Høyeste som er målt er 165/85. Men nå har det heldigvis sunket og stabilisert seg på rundt 130/70:-) og det er veldig bra:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...