Gå til innhold

Synes synd på mennesker som ikke ser de positive sidene ved å leve i et flerkulturelt samfunn!

Anbefalte innlegg

ja faktisk en god del norske menn som har blitt tatt for voldtektene rundt om kring.

og bare for å ha det sagt , så har jeg vært borti norke menn som ikke eier respekt for jenter ute på byen og har i et par tilfeller blitt forsvart av UTENDLANDSKE gutter, tro det eller ei, de fleste(spørs hvilket land de er fra) vokser opp med respekt for jenter som ikke kler og oppfører seg som horer bokstavelig talt

Fortsetter under...

12.16 da takker jeg for et respektfullt svar.

Jeg skulle ønske at vi alle kunne leve i fred og fordragelighet. Jeg vil jo selfølgelig tro at det finns "snille"(misforstå meg rett) utlendinger/flyktninger.

Som faktisk vil bli integrert,lære seg Norsk, og Norsk kultur.

Men jeg har ikke møtt så veldi mange av dem,å sitter igjen med et negativt intrykk. Og det hjelper ikke når man får servert i nyhetene hver dag at det var en utenlandsk statsborger som sto bak ugjerningen!

Det gjør til at jeg ikke orker å engasjere meg...

Jeg mener at hvis du skal bo i Norge...så må du lære deg Norsk,lære kulturen,behandle kvinner med respekt(alle).

Ikke alle Norske menn som kan dette heller :P

Men flertallet er desverre utendlanske menn.. :( Har enda ikke hørt om en Norsk mann som har tvangsgiftet bort sin datter...

Syns det er fint at det er andre som faktisk har glede av denne kulturelle gleden du snakker om...

Men det er ikke enkelt,å det er VEEEELDIG lett å forhåndsdømme når man får så mange negative intrykk.

Og jeg synest synd i dere i Norge som ikke skjønner at fortsetter vi å ta imot asylsøkere i samme tempo som nå ,og med like lite krav om vandelsattest - så kommer vi om ikke lenge til å angre som hunder på det.

Man ser allerede nå hvordan kriminalitetsbildet har forandret seg her i landet,og det er IKKE til å skyve under teppet at asylsøkerMENNENE står for 80%(for å bruke en %) av handlingene.

Det er 80% flere voldtekter,drap,ran osv...man kunne vært foruten om man ikke hadde så amnge innvandrere.

Jeg FATTER bare ikke hvordan dere i Oslo ,som ser all dritten på så nært hold,fortsatt kan holde en beskyttende hånd over innvandringspolitikken her til lands??

Og jeg synest synd i dere i Norge som ikke skjønner at fortsetter vi å ta imot asylsøkere i samme tempo som nå ,og med like lite krav om vandelsattest - så kommer vi om ikke lenge til å angre som hunder på det.

Man ser allerede nå hvordan kriminalitetsbildet har forandret seg her i landet,og det er IKKE til å skyve under teppet at asylsøkerMENNENE står for 80%(for å bruke en %) av handlingene.

Det er 80% flere voldtekter,drap,ran osv...man kunne vært foruten om man ikke hadde så amnge innvandrere.

Jeg FATTER bare ikke hvordan dere i Oslo ,som ser all dritten på så nært hold,fortsatt kan holde en beskyttende hånd over innvandringspolitikken her til lands??

Hehe,du får se for deg hva du vil:)

Jeg vet godt at det er utfordringer ved det flerkulturelle miljøet.Og synes også innvandringspolitikken kunne vært strengere.

Jeg mener også at de som ikke klarer å innordne seg etter norske lover kan sendes tilbake der de kom fra.

Men nå er et jo sånn at de aller fleste klarer dette,og det er disse jeg snakker om.

HI

Annonse

HI

Sett deg ned med alle dine flerkulturelle og snakk om TROEN deiras.

Takk for at alle ikkje er like her i verden og den troen ødelegger mykje.

De fleste som kommer til Norge med nye kulturinnslag er kristne, eller ikke religiøse. Selvfølgelig finnes det mindre gode ting i de fleste kulturer, også i den "norske", men det finnes også gode ting i de fleste kulturer. Det er ikke så lenge siden pizza var en eksotisk rett og samba var umoralsk.

Det er så lett å tenke bare på kulturen fra afrikanske og arabiske og islamske land når vi snakker om et flerkulturelt samfunn. Men det er i virkligheten mye mer. Det er ikke lett å leve tett sammen med mennesker som har andre vaner og skikker enn oss selv. Vi ergrer oss jo kraftig bare over dem som ikke holder hviledagen hellig og kjører gressklipper på en søndag. Likevell bør vi jo forsøke å lære av det gode de fleste kulturer bringer med seg.

Flerkulturelle betyr ikke nødvendigvis mennesker med annen tro. Jeg er fra Øst-Europa og blir ofte møtt med store fordommer, FØR folk i det hele tatt blir kjent med meg. Har ingen nære venner bortsett fra mannen sine, folk kommer nesten aldri innom på besøk og telefonen står for det meste stille. Enda jeg har prøvd å bli kjent med flere i nabolaget, på skolen til ungen og på fritidsaktivitetene. Folk virker ikke som de er særlig interessert, og finner unnskyldninger for å ikke ha noe med meg å gjøre. Eksempel: jeg spurte to mammaer fra barnehagen til minste (hver for seg) om de vil gå og trille tur dagen etter. Begge sa at de var travelt opptatt, den ene måtte vaske huset hele dagen og den andre skulle gjøre noe med mannen. Ble kjempelei meg da den ene moren skrev på facebook dagen etter om at "i dag har jeg og (*navnet på den andre moren*) og alle ungene vært på koselig grilltur i skogen og trillet 1 time i det fine været etterpå, så koselig osv osv..."

Jeg tror faktisk at de fleste IKKE har noe imot at det er litt flerkulturelt her i landet og jeg tror mange utlandske mennesker blir tatt godt i mot og får seg venner osv her.

Men, man må kunne ha sine meninger (på en voksen og grei måte såklart) uten at man skal bli kalt rasist eller at man er så dømmende.

Jeg kan fint både jobbe, prate, komme overens og være venner med mennesker fra ett annet land.

Men jeg synes også at det blir FOR mange utlendinger her nå og fortsetter det i samme tempo, så vil de kunne bli overtall, dette er noe JEG og mange andre synes er litt skummelt.

Det er heller ikke noe hemmelighet at kriminaliteten har økt siden det ble flere utlendinger her.. javisst er det mange nordmenn som også gjør gærne ting, men jeg sier bare at det har ØKT.

Så tilslutt vil jeg legge til noe jeg ser andre også har nevnt. Mange har dårlige erfaringer som de selv har opplevd (meg innkludert) og som gjør at man blir skeptisk og det må man få lov til å være, så lenge man ikke går rundt og blir fysisk eller mobber osv.... Man kan også frykte det man ikke kjenner til.

Ser ikke på innlegget ditt HI, som noe kjempenegativt eller frekt altså, men jeg måtte bare komme med min mening, siden det tross alt er noe de fleste har sterke meninger om ;) Og jeg blir litt lei av at alle skal rope ut ting mot de som er skeptisk, eller synes "synd" i oss ;)

Annonse

Det jeg blir satt ut av er alle kravene til muslimer, og en grusom ukultur som setter oss tilbake hundrevis av år.

Jeg syns det er trist å bo i et land hvor kriminalitet går opp i takt med innvandring. Syns det er trist at norske verdier blir skyvet til side, og ukultur som omskjæring (av begge kjønn), kvinnediskriminering, kjønnsdelt svømmeundervisning, osv.

Og til deg som sier at menn fra Morokko har respekt for kvinner: Jeg fikk beskjed av en såkalt moderat muslimsk familie fra Morokko at jeg var "utbrukt" og "lite verdt" fordi jeg ikke var jomfru lenger.

Joda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...