catva Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Holder på å bli gal av denne kvalmen nå, er kvalm, slakk og kaster opp. Klarer verken å ta vare på barn eller hus. Er utrolig glad for at samboeren min fikser opp for oss alle. Er 9 uker på vei, og håper snart at denne drit kvalmen gir seg. Ble litt klaging dette her, er bare så lei.
Leirha Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Jeg har to barn fra før, og begge ganger ble jeg tidlig kvalm, men det toppet seg i uke 10. Siste gang jeg kastet opp med de forrige gangene, var i uke 16 med første og i uke 18 med andre. Denne gangen er jeg enda dårligere enn i forrige svangerskap, noe jeg ikke trodde var mulig, om en ikke led av hyperemesis. Men jo, det har stødig lirket seg fra meget kvalm, til ekstremt klarer ikke noe kjempe kvalm, I uke 10 begynte jeg å kaste opp, det gjorde jeg midt på dagen i en ukes tid, nå i uke 11 har jeg begynt å kaste opp til alle døgnes tider, uten at jeg vil karakterisere det som hyperemesis, jeg kasterikke opp HELE tiden, og får beholde noe mat tross alt. Men er så drittlei av kvalme nå. Håper det gir seg snart, men tror etter tidligere erfaringer, at det holder seg stødig til uke 16.
Calliope Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Lurer litt på det samme selv... Når skal det gi seg....! Sukk. Er gravid med nr. 2 nå, bare 5+4 uker, men blitt grisekvalm. Orker ingen verdens ting. Når jeg var gravid med nr. 1, var jeg i knallform fra dag en, ikke kvalm i dett hele tatt. Så dette er nytt.
lillesvirre Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Jeg får angst av å lese hvor lenge dere er kvalme. Er gravid med første i uke 7+4. Er ekstremt kvalm, men klarer enn så lenge å holde på den lille maten jeg får i meg. (Hard jobb) Jeg er sykemeldt fra jobb å føler for min del at det bare skulle mangle. Jeg orker ingenting å iallefall ikke å jobbe som kokk. Hvis jeg er kvalm til uke 13-14 har jeg nok omkommet til den tid. *sukk* Hvilke krav stilles egentlig? Kjenner at jeg burde jobbe, men orker rett og slett ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå