*Mamma09* Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Jeg spontanaborterte 22 oktober. Blødde i 6 dager etterpå, og har regnet dette som en "vanlig" mens. Har prøvd å bli gravid denne mnd også. Men når kan jeg forvente mens ? Vanligvis ville jeg fått den på fredag som var, er altså 3 dager over IKM nå. Men skjønner jo at det bare kan være mensen som lar vente på seg pga SA jeg hadde. Noen som har erfaringer rundt dette ? Hvor lang tid tok det før dere fikk mensen igjen ? Har tatt noen tester, klarer ikke å vente Alle har vært negative, så forrige graviditet er helt ute av kroppen. Men har jo fortsatt ett lite håp om at jeg er gravid nå.
cindy85 Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Jeg hadde SA start 8 sep, blødde i nesten 2 uker. Fikk mensen igjen 14 okt. Altså ca 5 uker etter SA start. Håper dette hjalp deg litt:)prøvde igjen denne pp gikk 9 dager over tr, trodde jeg var gravid igjen, men nei. Så syklusen min har vært litt tullete etter SA. Kan være det samme hos deg beklageligvis.men man får håpe på det beste:)
Lillababy Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Så leit at du mista. Eg mista i juli, og det tok 6 veker før mensen kom tilbake. Etter ein abort er det ingenting som heiter overtid på mensen... Kan vera lurt å finna eggltidspunkt for då veit ein jo og når ein venter mensen. At hcgen er utav kroppen er kjempebra. Min hcg var på 72000 då eg mista. Og dagen etter at den var 14 kom eggl, og to veker seinare mensen. Neste syklus kom den ikkje før 6,5 veker, og så 31 dagar etterpå some r min vanlige syklus. Tida eter ein abort er ein tålmodighetsprøve på alle måtar. Ein har ikkje kontroll då. Det er iallerfall rimelig sikkert at du får den innen to veker sia testane er negative. på sjukehuset seier dei 4-6 veker, med eggl to veker før. MAsse masse lykke til! Har to venninner som blei gravide et par veker etter sa for ein mnd sia, men det er mange som ikkje blir det og. Kroppen kan vera i ubalanse ei stund. Eg håpar det ordnar seg for deg!!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Trist at du mistet Det har vel mye å si hvor langt du var på vei. Jeg hadde selv en SA 20. okt, og gyn sa at hcg-nivået synker i omtrent samme tempo som det har steget. Jeg var 9+2 da det skjedde, og først nå ble g-testene negative. Har også blødd/spottet helt til nå. Krysser fingrene for at du er snart igang igjen. De sier jo at man er ekstra fruktbar like etter en abort Lykke til!
*Mamma09* Skrevet 21. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2011 Takk for svar Hjelper å høre litt om andres erfaringer, da blir man liksom litt mer "normal" og det er lettere å puste ut å ta det som det kommer Jeg mistet 5+3, så legen og gynekologen sa at den bare telte som en vanlig mens, kroppen ordnet alt selv og det var ingen grunn til å hverken vente med å prøve igjen eller til å tro at noe skulle være unormalt men blir litt hysterisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå