Gå til innhold

Når pakke fødebagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 34 nå og har egentlig ikke tenkt på fødebagen før nå.

Når pakket dere fødebagen og har dere noen gode tips til hva man må ha med seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min begynna å bli ferdig har 22 daga te termin...født før tiden med dei andre.best å vera klar.

Skrevet

Jeg pakket den i helgen - 12 dager før termin. Det er nok i seneste laget, men jeg rakk det tydeligvis :-)

Skrevet

Har tenkt på den også i det siste... går nå snart i uke 35,har ikke pakket den men regner med man snart kommer til å gjøre den iallefall klartenkt å bare å sette ned i :)

Skrevet

Den kan du pakke når du vil:) Noen er veldig ivrige og har den klar fra uke 30... Litt tungvindt spør du meg, da det meste jeg skal ha i den bagen er saker jeg stort sett bruker ofte. Kjøper liksom ikke inn egne ting til det. tipper jeg rasker meg meg det jeg kan når jeg skjønner at ting er i gang.

I min bag vil det være litt makeup, god krem, kamera, pc, boka mi, tøy til meg, tøy til baby. Det kom jeg på nå, blir sikkert en helt ubrukelig bag når jeg er på sykehuset, og jeg finner sikkert ut at jeg trenger tusen andre ting:)

Skrevet

å her kommer jeg... 10 uker før terminen...og fødebagen har vært pakket i et par uker.. haha.... er veldig sånn at jeg liker å ha ting klart...men kommer til å små justere litt...for har med veldig mye baby klær..hehe

har pakket en deilig jogge dress til meg,et par store truser (liker ikke netting trusene) noen bind,amme innlegg og noen amme bh er, samt noen ekstra topper og hjem klær..

med di andre fødslene har jeg og pakket bagen lenge før også,,men har hatt så hastverk med å komme opp til føden at vi har glemt den i bilen... mannen min rakk akkuratt å løpe ned å hente den så jeg hadde kamera når pjokken ble født :)

Skrevet

Den er ferdig pakket, og jeg har termin 26. januar med mitt fjerde barn.

Har kjøpt inn Crocs, joggedress, tannbørste, såper o.l. og lagt det oppi. Kamera, bok, sminke osv. ligger allerede i vesken min, og den skal jeg jo også ha med meg.

Pc skal jeg absolutt ikke ha med meg. Har verken facebook eller noe annet sånt tull, og føler ingen trang til å være på internett på barsel. Skulle jeg få trang til å sjekke ut nyhetene, tar jeg en kikk på min gamle mobil.

Skrevet

Jeg er i uke 33 i morra:) Jeg har ikke pakket noen bag enda:)

Jeg bruker jo tingene jeg skal ha oppi eller hva jeg skal si (bortsett fra junior sine klær da...), og da blir det bare tungvindt føler jeg:) Men jeg kommer nok snart til å lage meg ei liste over hva jeg skal ha med, så det er lett å eventuelt raske med seg om det skulle skje noe før jeg pakker bagen:) Jeg kommer nok til å pakke en slags bag om noen uker så jeg er litt klar:)

Det jeg kommer på nå som jeg skal ha med i baggen:

kanskje 2 joggebukser, god genser, noen tynne gensere

Amme- bh og amme-topp

sokker, tøfler, noen litt store truser(som hvertfall har plass til nattbind), bind, camera, strikketøy eller et eller annet å drive med hvis det skulle bli kjedelig, dagbok, klær til junior, mobillader og lader til camera :) Og kanskje et babyteppe som mannen kan ta med seg hjem etter ei natt eller noe sånn slik at hundene kan lukte på sin nye lillebror:)

Skrevet

Min har i grunn vært pakket i ca 3 uker nå og jeg er 37+5 i dag :)

Føler meg ikke 100% sikker på at den er komplett, men det viktigste er der :)

Skrevet

jeg er 35+2 og skal pakke den til helga tenkte jeg:) er så mye som vi skal fremover så da vil jeg ha den ferdig:)

Skrevet

Er i uke 36, og i går la jeg oppi noen av klærne som er blitt litt liten til meg nå...tenker de passer perfekt etter fødselen :)

Pakket også en toalettmappe med det mest nødvendige.

Hente settet til babyen er ikke ferdig strikket enda, så det får jeg pakke senere :)

Er begynt å glede meg skikkelig nå !!

Skrevet

Er i begynnelsen av uke 38, og begynte først så smått i dag. Er jo litt sent ute da kanskje, siden forrigemann kom i uke 38, men har liksom ikke fått somlet meg til det :)

Jeg pakker en bag til fødselen med klærne jeg vil ta på babyen når hun er stelt, undertøy og rent klesskift til meg, dusjsåpe (den på sykehuset er sånn kjip dispensersåpe), kamera + videokamera - også slenger jeg oppi de mest nødvendige toalettsaker rett før vi drar til føden. Kommer jo og til å ha med håndveska mi med helsekort, lommebok, mobil etc.

Skal og pakke en sykehusbag (som vi bare lar stå i bilen til vi er innlosjert på pasienthotellet/barsel) med tøy til meg og mini (tror vi må ha med egne klær til babyen nå!!), toalettsaker, sminke, ladere til alt, innesko, bind, ammeinnlegg, ammebher+singletter og kanskje en bok. Er jo ikke så mye man trenger, men husker fra sist at det var OK å føle seg litt fresh når det kom besøk, ut i spisesalen etc.

Står fine oversikter på egne tråder her inne med masse gode tips. Vi bor bare 10 min kjøring fra sykehuset, så er jo ikke problem å hente mer hvis jeg skulle trenge - og håper på å reise hjem igjen ganske raskt hvis alt er bra.

Skrevet

Hehe! Ser at jeg er i seneste laget med å pakke. Er 38+4 i dag og har bare pakket det jeg skal ha med til den lille. Men jeg har skrevet en liste med det jeg skal ha med til meg selv, så jeg slipper å tenke på det hvis noe plutselig skulle skje. Tror jeg skal prøve å få pakket i dag kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...