car123 Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Gutten min ble født med apgar score på 5,7,7. Etter en lang fødsel ble han tatt med vakuum og hadde navlestrengen rundt halsen. han var slapp når han kom ut og skrek ikke. Han fikk veskestøt og formen kom seg. Alle prøvene var fine, så legene konkluderte med at han bare var sliten. Jeg har fortsatt vonde tanker om dette og kjenner det er vanskelig å legge opplevelsen bak meg. Flere med lignende opplevelse? Hvordan er det med barnet i dag?
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Dersom du sliter med vonde følelser, så kan kanskje en samtale med jordmoren du hadde, eller helsesøster, være noe for deg? Det er viktig at du ikke lar slike følelser gnage på deg, og det kan være vanskelig å bli kvitt slike tanker på egenhånd. God klem til deg
lisstupp Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Har en sønn på 3,5 som hadde apgar på 2 da han ble født. Fødsel stenset og han ble stående i fødselskanalen.Da han kom ut var han livløs og ble tatt med til et eget rom der han ble baget. kom seg raskt etter 5 min hadde han apgar 9 -10. Er i dag en frisk og rask turbo og stolt storebror til en søster på 3 uker.
Jojo x3 Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Min første hadde lav apgar og måtte få oksygen før han kom seg. Har etterpå gått helt fint. Jeg fikk ekstra samtale med jordmor og lege i etterkant og det er jeg glad for. Reaksjonen min kom en stund etter fødsel for der og da var jeg helt utslitt etter tøff fødsel og samtidig så takknemlig for å få han opp på brystet etter dette. Har du vært hos fastlege på 6ukers? Du kan jo snakke med han/henne.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Min førstefødte hadde 4-7-7 i apgar og pustet ikke da hun ble født. Hun ble forløst med tang og vakuum. Ingen alright fødsel for noen av oss- 4 døgn på intensiv med spørsmål om hjerneblødning osv. I dag 5 år etter har vi en utrolig sprek jente, hun springer fort, har et godt språk og husker som en elefant;) Ikke noe å utsette her i gården:) Jeg har tenkt mye på fødselen og hva-hvis, og de to neste babyene ble forløst med KS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå