Bella92 Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Hei, er førstegangs gravid og litt ustø i alt som skal skje, så lurte litt på en ting Ser at veldig mange skriver om htc, og måling av htc, stigning ++! Selv har ikke legen min en gang fortalt meg at det er noe som heter htc, og heller ikke tatt noen slags måling av den og jeg er 7+1 i dag, og skal heller ikke tilbake til legen før jeg er 10+3, er dette unormalt, og noe jeg burde si ifra til legen min om ?
Leirha Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Du er nok i gode hender hos legen din. Ikke heng deg opp i de mange HCG-målingene her inne, HCG er svangerskapshormonet som kan måles i blodet fra tidlig svangerskapet. Verdiene er ok å sjekke om du mistenker en spontanabort eller en missed abortion, eller mulig om det er flere enn et barn. Jeg har to barn og legen har aldri sagt noe til meg heller, men uansett så måler de det i blodprøvene de tar. Når det gjelder legetimer så ser det ut som du har god oppfølging. Jeg skal til min aller første legetime når jeg er 12+6, i begynnelsen er det gode mellomrom mellom lege/jordmoravtalene, om det ikke er noe som må følges opp ekstra. (og bare sånn på den sikre siden, det er veldig lett å la seg rive med her inne, men det er litt viktig å ikke blir for påvirket) Lykke til
Bella92 Skrevet 21. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2011 Oi, skrev til og med feil! Men det hørest bra ut! Er vell best å bare stole på legen, å satse på at hun vet hva hun gjør! Tusen takk for kjempe bra svar og så må du ha lykke til du også, med nommer 3!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå