Gjest To tette❤ Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Har termin idag, og var på føden på terminkontroll. Jordmor skjekket meg, og fikk nesten bakoversveis da hun kjente ei åpning på 4-5 cm. Hun kunne tøye den enda lengre, og jeg var helt moden. Rart du ikke er i fødsel, sa hun! Men det skjer visst at flergangsfødende kan gå med såpass stor åpning ei lita stund før fødsel setter igang. Så her sitter jeg da og venter og venter:) Har kynnere/modningsrier hvert 10-15 minutt, men de er ikke vonde og de eskalerer ikke i styrke. Rart, for før jeg dro på kontroll var jeg ikke utålmodig i det hele tatt, og nå tenker jeg at det kan ikke skje fort nok her;) Flere som er/har vært i samme situasjon?
Studine mevik Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Er ikke i samme situasjon, men føler med deg. Jeg har 20dager igjen til termin og sitter her og er så urolig i kroppen at jeg holder på å klikke. Har kynnere og innimellom kommer det noen tak som er vonde i ryggen og litt mer ubehagelige i magen enn vanlige kynnere. Lille snupp danser rundt inni magen og gjør ikke saken noe bedre for hver gang hun sparker så må jeg på do. Er egentlig ikke utålmodig, men kjenner at det skal bli deilig når det er over når jeg får kvelder som denne
Gjest To tette❤ Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Takk for medfølelse! Din situasjon høres ikke noe god ut, så skjønner godt at du har det vanskelig. Man blir jo så sliten av kynnere som ikke fører noe steds. Håper for din del at du får en roligere periode nå frem mot termin, eller at fødselen ikke lar vente alt for lenge på seg. Lykke til:)
Versailles Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Med min tredje hadde jeg 5 cm åpning på kontroll 4. januar. Den 2. februar ble fødselen satt i gang ved at de tok vannet..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 I alle dager, sååå lenge med 4-5 cm åpning??? Aldri hørt om, men det er jo tydeligvis mulig =) Håper det skjer noe hos deg snart da =) Lykke til =) =)
Minesmå:)+en til! Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Jeg gikk med 5 cm åpning i nesten 2 uker før siste sjekk 1 uke over termin. Da hadde jeg 6 (!) cm åpning og hun kunne tøye den lenger også. Da tok de vannet og gutten var ute 1 time senere. Så ja, det går an!
Minesmå:)+en til! Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Og dette var uten smerter/rier. Bare mye nedpress og mensmurringer...
Gjest To tette❤ Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Tusen takk for alle svar! Jeg fødte imidlertid 4 timer etter jeg skrev dette innlegget:) Riene begynte klokka 02.00 og 03.55 var lillegutt ute:) Fort og heftig, og såå deilig når det var over!! Sender massssse fødestøv til dere som venter og lengter:) Snart er småbebisene deres her<3 Lykke til!
*Miss Flua* Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Wow, det gikk radig unna!! Gratulerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå