Gå til innhold

Hvordan startet din baby å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går sønnen min om vi holder han oppe med hendene. Har lært seg at han kommer seg frem med annenhver fot. :) Noen andre som startet slik? Alder? Og hvor lang tid tok det før de gikk helt av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå venter vi fremdeles på de første skrittene her, men jeg noterte i dagboka allerede ved 5 mnd at gutten våres hadde en slags "gårefleks" og beveget bena hvis vi holdt ham. (Han sparket fra og bar vekta si på bena fra 2 mnd ca.). Han reste seg opp ved 7 mnd og begynte så smått å gå etter møbler ved 8 mnd. Han er drøyt 9 måneder nå og kan stå alene i oppimot 20 sekunder. Vi venter som sagt på det første skrittet... :-)

Skrevet

Vesla reiste seg opp, og gikk sine første skritt ved 9 mnd. Nå er hun 11 mnd. men det har stoppet litt opp. Klatrer over alt, reiser seg opp på gulvet og går etter gåvognen sin. Går mellom ting. Går 6 til 8 skritt å det meste.

Venter bare på at hun skal slippe seg helt nå:-)

Skrevet

Snakker om sola. Ikveld tok han de første små skrittene!

Skrevet

Så utrolig kjekt februarmamma 2011!! :D

Virket ut som sønnen din også var tidlig ute. Min sønn er kun 3 mnd men har lenge forstått hvordan han bruker beina. Tror han begynte med "gå-bevegelsene" da han var rundt 2 mnd. En dag prøvde vi å la han "gå" på gulvet og da flyttet han føttene fremover på riktig måte. (Vi holdt han oppe under armene selvsagt)

Han krabber ikke, men elsker å både stå og hoppe i fangene våre.

Er ganske sjokket over at det går an så tidlig..

Lurer på når han går uten støtte og skal rive ned alt i huset, haha :)

Skrevet

Hehe. Mannen min måtte selvsagt vise gutten hvordan man sparker fotball, så han stilte ham opp og dultet borti ballen med foten hans. Tror du ikke ungen husket dette til uka etterpå. Jeg lot ham gå litt med støtte og han tok sikte på ballen, gikk frem, svingte beinet bakover og sparket på den, gikk etter, sparket igjen osv :-) Var ikke mere enn 6 mnd trur jeg.

(Men har vært litt forsiktig med å la han gå før han reiste seg selv ved 7 mnd da, deretter har vi gått krumrygget her!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...