Gå til innhold

Treng sårt tips..tett nese 9mnd gammel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har fådd tett nese ikveld og HATER nesesugern,får heller ikke i han morsmelkdråper i nesa,stritter imot alt han makter...han sutrer å gråter og jeg vet ikke mine arme råd..har hevet senga i hodeenden,skal det være kaldt på soverommet ?Er det noe annet jeg kan gjøre annet enn å trøste å bysse ?

takk for alle tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når lillegull her er tett i nesen har jeg puttet i han smokken, og lagt hodet hans litt bakover mens jeg har presset i han saltvannsdråper kjøpt på apoteket. Han hyler litt i begynnelsen, men d går fort over :) Har også brukt samboer som avledning og disse gangene har lillegull ikke brydd seg noe om dråpene.

Dråpene hjelper forresten kjempemye! Absolutt til å anbefale :)

Skrevet

I morra må du gå på apoteket å kjøpe saltvannsdråper + vanlige nesedråper for barn UNDER 2 år. Det er ikke alltid de står framme i hylla, så da spør du etter det.

Vi brukte saltvann mest mulig, men da det var på det værste var det kun vanlige dråper som virket over litt flere timer (sånn at babyen ikke gispet etter luft etter bare 1 time..)

Og så må du bygge opp med bøker i hodeenden av senga!

Skrevet

Huff fikk i han litt morsmelk i nesn så han fikk sovnet,idag er det flytende snørr å han nyser å frøser hele dagen,ska kjøpe saltvannsdråper og annen nesespray :) hodeenden har jeg hevet..håper det går bedre med dråper ikveld..stakkar lille.. Takk for tips :)

Skrevet

Jeg har brukt saltvannsampuller på min lenge, men så fikk jeg tips om spray var bedre. Og det var mye lettere å ha i nesa på jenta vår. Så nå sverger jeg til saltvannspray. Har også brukt nesedråper 0-2 år når hun har vært ekstra tett! De må du spørre etter, de ligger ikke fremme på apoteket.

Skrevet

datteren min hater også nesesugern. Jeg begynte å dryppe nesen hennes med morsmelk FØR jeg ammet henne, og så brukte jeg nesesugern etter ammingen. Da hadde snørr og slim løst seg såpass mye opp at det var rimelig lett å få det ut. Hun skrek ikke like mye heller:)

det kan hjelpe å øke luftfuktigheten i rommet (ved foreksempel å fylle vann på en eggkoker og la den dampe ut i rommet (denne må selvsagt følges med mens den står), eller henge opp vått tøy.

kan være bedre å "sjokklufte" før leggetid enn å ha vinduet åpent hele natten når barnet er sykt. Disse tipsene har fungert for meg, men alle unger er jo forskjellige.

God bedring iallefall=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...