Gå til innhold

himmel og hav! Vi er de dårligste jeg kjenner på å finne navn...baby født for 2 uker siden; hjelp!

Anbefalte innlegg

Vi har ingen aning om hva jenta vår skal hete. Storebror heter Daniel. Vi er godt fornøyd med det, men om jeg skulle valgt alene hadde det kanskje blitt noe litt mer uvanlig, uten at jeg klarer å huske de alternativene jeg hadde den gangen (Linus var ett av dem).

Er ikke veldig opptatt av at navnet må passe til storebrors, men har likevel noen ønsker;

-ønsker ikke at det skal være et topp-10-navn for denne perioden,

-ikke et veldig sukkersøtt navn

-ikke dobbeltnavn

-ikke svært norrønt klingende

-gjerne noe litt uvanlig, men ikke noe jeg må grue meg for å si høyt de første gangene

...og sikkert noen flere som jeg ikke husker i farta.

Hjelp ønskes fra dere flinke oppfinnsomme damer!

Fortsetter under...

Enig i at Guro er et flott forslag. Ellers - hva med disse?

Rina

Rikke

Kine

Katrine

Erin

Synne

Ellinor

Ellisiv

Fride

Linde

Linn

Siri

Disa

Ellie

Vivian

Inga

Taran

Annonse

Tusen takk folkens!

Likte, (og noen av dem hadde jeg på en laaaaang liste fra før); Tale, Vilja, Madelen, Oline, Helene, Sanna, Rikke, Fride, Taran...

Problemet er kanskje å korte ned lista som nå sikkert består av 50 navn til ett! Hvordan i all verden...tror det er fordi jeg ser meg helt blind på alle disse navnene. Klarer liksom ikke lenger skille ut hva jeg synes er fint og ikke lenger. Kanskje det er fordi jeg ikke har funnet akkurat "det" navnet jeg er ute etter?

Flere forslag og meninger mottas med stor takk, kjenner jeg blir litt desperat mtp at vi kommer til å ende med bare ett eller annet navn fordi vi må finne et, og ikke fordi det er et navn vi virkelig liker best av alle.

Daniel og Minnah

Daniel og Othilie

Daniel og Elvira

Daniel og Augusta

Daniel og Albertine

Daniel og Josefine

Daniel og Elanor

Daniel og Filippa

Daniel og Nikoline

Daniel og Aurora

Daniel og Olivia

Daniel og Lova

Daniel og Hennika

Daniel og Alvira

Daniel og Helena

Tusen takk damer!

Slikkepinnen; jeg har ikke noen forkjærlighet for den ene eller andre begynnelsen på navnet...tror jeg (i den grad jeg i det hele tatt klarer å ha en mening om dette lenger...)

Og Inimini; Aurora og Tiril er fine navn, men Tiril høres ut som ei lita jente, og kanskje rart på en voksen dame? Selv om navnet ville vel vokse med jenta antakelig:)

Annonse

Daniel og Thelma

Daniel og Selma

Daniel og Eline

Daniel og Wilma

Daniel og Andrea

Daniel og Leona

Daniel og Livia

Daniel og Dea

Daniel og Ingelin

Daniel og Mina

Hei;) Jeg hadde uten tvil kalt henne Adele eller Alva;) Det var bestemt om vi fikk en jente. Et annet navn jeg har hørt på en liten bebis er Herly. (uttales med i på slutten og lengde på e`en )

Lykke til;)

Jeg har noen forslag :)

Sara og Daniel

Emilie og Daniel

Kajsa og Daniel

Anine og Daniel

Vilde og Daniel

Ellers har vi jo: Julie, Marte, Eline, Louisa, Thelma, Ohtilie, Charlotte, Benedicte +++

Ariella

Majken

Ludvikke

Frederikke

:)

Hvis du trenger flere forslag, da. Eller har du funnet ut av det?? Lurer på hva det ble ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...