Lillegull2011 Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Vurderer om jeg skal få satt inn hormonspiralen da jeg ikke ønsker en baby til med det aller første. Tuller fælt med pillen og er nødt til å ha noe sikrere. Helst noe med så lite østrogen i seg som mulig.. Har fått anbefalt hormonspiralen av legen min. Er det noen her som har erfaring med hormonspiralen? Hvordan var d å få satt den inn? Mye blødning etterpå? Vanskelig å bli gravid etter den ble tatt ut? Glad for alle svar
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Den er veldig grei syns jeg! Ikke vond å sette inn, bare litt sånn mensenmurring. Du kan ha litt småblødninger til og fra noen mnd etterpå, men så blir det stabilt. Noen mister mensen helt. Men ikke få panikk når du henter den på apoteket:)) Ser ut som en halvmeter spiral! Det er bare eska som er svær! (jeg fikk lettere sjokk)
Hortensia85 Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Hei Jeg fikk satt inn hormonspiral for nøyaktig to mnd siden Har prøvd ut de fleste p-pilletypene oppgjennom årene, men ikke funnet en som "passet" meg...mye styr med blødninger mellom mens og prøvde jeg å utsette mens så ble det bare MYE spotting i stedet, og da lite vits i grunn. Siste p-pillemerket jeg prøvde sa legen at hvis ikke den funket skikkelig så va det neste hormonspiral, men det kunne jeg ikke få siden jeg ikke hadde fått barn. Den funket for så vidt greit, bortsett fra at det ikke gikk an å utsette (sånn som med andre merker), og ikke minst det faktum at jeg faktisk ble gravid selv om jeg tok pillen slavisk HVER dag og til samme tidspunkt! (trenger vel ikke si jeg ble sjokka når jeg stod med positiv test i hånden hehe) Så etter fødselen var eg VELDIG bestemt på hormonspiral kan man si hehe Gikk fint å sette den inn, ikke ubehagelig eller noe, men som hun over så fikk jeg en del sterke menssmerter første halvannen mnd i tillegg til småblødninger hele tiden + har hatt "mens" en gang hittill. For ca to uker siden (etter "mensen") så har det blitt mye mindre smerter (bare hatt vondt to ganger) og ikke småblødninger den siste uken (jeij ) Så får håpe at den begynner å gå seg til nå Hvis det ikke er "helt bra" om to mnd så får eg heller vurdere å ta den ut...gidder ikke ha smerter og småblødninger hele tiden fremover, men satser på at det har gitt seg nå
Bolla med 2 små <3 Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Jeg henger meg på her.. Vurderer også hormonspiral men ble usikker etter jeg leste at mange hadde hatt økt hårvekst som bivirkning. (Noe jeg ikke trenger mer av) ..surrer fælt med de pillene da, fullammer så er ikke så mange alternativene å velge mellom. Livredd for å bli gravid igjen nå siden jeg har to veldig tette fra før av, yngste er 6 uker.
Maitrollet Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Har ikke merka noen ekstra hårvekst her hvertfall. Eneste er småblødninger i lang tid etterpå. Ikke vondt å sette inn eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå