Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Skal til legen med ungen på onsdag. Tdligere har han fått en salve på resept som ikke fungerte i det heletatt. (kortison??)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Til vanlg bruker vi adermaproduktene. Liker best den som heter cream, den er ganske fet. Har disse produktene både i krem, sjampo og badeoje. Bruker ikke såpe i det hele tatt, da får hun eksem. Steller bare med olje og mesoftkluter når vi skifter bleie. Elcon er en sterk hydrokortison vi bruker, den tar alt! Har også prøvd Locoid med suksess. Er det bare litt eksem bruker vi Mildison. Merker at det er kjempeviktig å smøremed en fet håndkrem både før hun går ut og etter at hun kommer inn. Pluss etter håndvask. har alle kremene både hjemme og i bhg, bortsett fra kortisonen. Jenta mi reagerer ikke på mat, bortsett fra rå gulrot. men hun får VELDIG eksem av ting med mye e-stoffer i... Sånn som smågodt, FUNlight osv. Kanskje det er "juksesukkeret" hun reagerer på?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Leste en artikkel i Psoriatiken eller hva det medlemsbladet heter, om naturens egen kortison. Manukasalve. Kunne kjøpes på manukanorge.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Bruker aloe vera og en krem fra cosmopharma http://www.cosmopharmas.com/produkter/603-Aloe-Vera-Gel http://www.cosmopharmas.com/produkter/204-Multi-Purpose-Cream-Severl-Dry beste vi har prøvd ihvertfall..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Min reagerer på kulde regner jeg med, for hun har vørt helt fin hele sommeren og utover høsten, men nå er det tilbake. Bruker ikke såpe når jeg dusjer han. Bruker vanslig shampo (bør jeg bytte til noe annet?) Han har utslett på ryggen og rompa og nedover leggene. Bruker å få bade i vann med olje, men ikke så aktuelt lenger, da han er 6 år, og vi bare har badestanp til baby. Bruker ikke skyllemiddel, og vaskemiddel fra neurtal. Merker at han klær mye på natten, han svetter mye da, og bruker fremdeles ttidvis bleie (problemer med sengeveting). Smører han inn med fuktighetskrem hver dag, og har brukt denne kortisonkremen vi fikk av lege sist vinter - men syns egentlig ikke den hjalp så mye. + at den ikke skulle brukes ved åpne sår, og det har han stort sett alltid. hi
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Mildison ved utbrudd, og en feit krem ellers...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Takk for alle svar, jeg noterer ned.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 To av mine tre gutter har atopisk eksem. Det har vært ekstra ille i vintermånedene, og har prøvd ut mange ulike kremer... Er ikke noe glad i å bruke kortisonkremer, spesielt over tid...... Så fikk jeg et tips av ei venninne om en krem som kan kjøpes på helsekostforretninger. Den heter AgrOsan ("Den lille hudlegen") og finnes i to ulike typer - en med grønn etikett og en med gul/rød. Tuben er på 300 ml, og varer lenge - koster mellom 200-250 kr et sted.... Jeg smører barna fra topp til tå med denne kremen etter at de har bada/dusja, og da holder det som regel til neste dusj! Må si at jeg er KJEMPEFORNØYD med denne kremen, den har virkelig hjulpet! Kremen kan også brukes ved f.eks soleksem! Sjekk ut www.AgrOsan.no
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 Emmolient fra mary kay, den er fet, og den funker bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå