Gå til innhold

Vikariat= ikke lån i banken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt umulig å få lån når man jobber i et vikariat med mulighet for fast ansettelse?

Er alene og har egenkapital. Men altså 100% vikariat som fornyes etter 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er vanskelig ja, da mulighet for fast ansettelse ikke er en trygg inntekt. Hva om du ikke får den faste ansettelsen

Skrevet

Nei, det er ikke umulig. Mannen min jobber 100% som vikar (blir mest sannsynlig fast ansatt etter jul). Jeg er student. Banken spurte ikke engang om han hadde fast jobb - de vil bare har dokumentert inntekt de siste 3 mnd.

Skrevet

At mannen er vikar er jo noe dere burde opplyse om da. Godt mulig banken hadde hatt et annet svar da. Du må huske at banken gidder ikke å stille alle mulige spørsmål for å sjekke, de er selgere. Det er dere som må gi rett bilde. Har ikke dere opplyst om usikker inntekt slipper banken unna ansvaret om dere ikke kan betale en dag.

Skrevet

Hubanken er kanskje litt greier mtp at jeg jobber som vikar?

At de ikke er fullt så "strenge"?¨

Noen som har prøvd der når de jobber i vikariat?

Har bra egenkapital men det teller vel ikke på inntekten.

HI

Skrevet

22:28

Det er vi fullt klar over. Poenget er at man ikke trenger å ha fast jobb for å få lån i banken. Hvorvidt det er fornuftig eller ikke blir en helt annen diskusjon.

Jeg er forøvrig ikke redd for at mannen min skal gå arbeidsledig en periode, da vi har oppsparte midler + at min mann er ettertraktet på jobbmarkedet så det blir neppe noe problem for han å få seg en annen jobb.

Skrevet

De bankene jeg har vært i kontakt med (Nordea, postbanken og sparebank 1) har ikke spurt om oss om vi er vikarer eller i fast jobb. Det blir opp til deg om du vil opplyse om det eller la være.

Skrevet

Poenget er ikke om det er lurt eller ei. Men at dersom banken vet at man er vikar får man så og si aldri lån. At man velger å lyve til banken (evt holde info skjult) er jo en helt annen sak. Men hvis man ikke har som utgangspunkt å være ærlig kan så og si hvem som helst få seg et lån.

Vet ikke ang. Husbanken hi, godt mulig det er lettere.

Skrevet

Husbanken godtar kun fast ansettelse, så vidt jeg vet..

Skrevet

Jeg har vikariat, vanskelig å få fast stilling som nyutdannet førskolelærer. Men var ikke noe problemer å få lån i banken. Han spurte aldri om jobben var fast eller vikariat. Og vi valgte å ikke si noe, for vi vet at vi klarer å betjene det lånet uansett og det er ikke så vanskelig å få seg ny jobb når vikariatet går ut.

Skrevet

Mulig eller ikkje muligt.

Får dokke lån og jobben går til pokker får du 0 medhold i banken. Det blir dokkas problem uansett kor du vil skulde på banken.

Skrevet

Jeg jobber i bank og kan godt gi lån til en som er i et vikariat. Vil da vurdere hvor langt vikariatet er og muligheten for hvor lett det er å få videre jobb innenfor det yrket.

Feks du som er førskolelærer ville jeg ikke ha hatt problemer med å gi lån. Men det kommer gjerne ikke frem av lønnsdokumentasjon og dersom det ikke opplyses er det ikke så lett og finne ut.

Skrevet

De fleste banker vil ikke gi lån til en som bare er vikar!! Sånn er det med den saken.

Men de fleste gir jo ikke akkurat beskjed om at de bare jobber som vikar. Så da får de lån likevel. Veldig enkelt.

Skrevet

Du som sier at husbanken ikke låner ut hvis det er vikariat, har du opplevd det selv?

Trodde de var litt rundere på ting enn bankene?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...