Gå til innhold

Utålmodig prøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå meldt meg inn på denne siden, veldig greit å få litt erfaringer og tips fra andre :)

Slutta med p-piller 1 september, og som den kontollfriken jeg er var dette nøye planlagt - nå var jeg klar for baby. Jeg vet ikke om jeg trodde jeg ville bli gravid raskt, men håpet hvertfall det. Kom i gang med vanlig syklus med en gang også, selv etter 10 år med p-piller. Men ingenting har skjedd, og jeg merker faktisk at jeg blir litt stressa og skuffa etter hver negativ test. Så jeg trenger litt skravlings her om dette. Prøvingen er "hemmelig" for familie og venner enn så lenge, så derfor er jo nettet en god skravleplass.

Hvor lang tid tok det for dere å bli gravid? Noen som har tips/råd for å bli gravid? Hva kan hjelpe? Jeg har lest noe om bisolvon, noen med erfaring fra dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen vi prøvde ble jeg gravid på første men endte med abort 8+4 når jeg kom til normalen igjen som var for noen uker tilbake prøvde vi igjen men uten hell, ser ut til at det skal bli vanskeligere nå. Og jeg er i tillegg av den utålmodige typen så dette er ikke noe artig , blir litt deprimert rett og slett. Har alltid trodd det var så enkelt å bli gravid og vi har alltid vært så forsiktig tidligere men hva var vel vitsen med det.;) hadde vel ikke blitt gravid uansett.. Så kjedelig med all denne ventingen.. Har selv gått på pilla i 10 år men sluttet for ett år siden så burde vel ikke ha noen innvirkning det(?)

Skrevet

Så kjedelig at det endte med abort. Håper det ikke går lang tid før du blir gravid igjen. Men veldig utålmodig jeg også, kan vel hende at bare det, og at man i tillegg blir litt stressa over det gjør at det ikke helt funker. Har lest om mange som blir gravide fort selv etter mange år med pillene, så håper ikke dette skal ha noe å si hvertfall. Vi får håpe det klaffer snart :)

Skrevet

Hei :)

Jeg har hørt litt både og med p-piller; noen sier man er ekstra fruktbar rett etter at man slutter, og andre mener det tar tid før ting faller på plass. Dette er det garantert noen som vet mer om enn meg her inne :)

Jeg trodde også det skulle gå kjempefort å bli gravid. Jentene i familien har fått tutet ørene fulle av "Jeg skulle bare krabbe over ham i senga så var det gjort" og "Det var bare å vifte med trusa" etc etc. Så da PP-ene kom og gikk ble en jo litt satt ut. Det skal nevnes at jeg var 34 da vi begynte å prøve, så jeg er jo ikke heeelt ung lenger. Men jeg har jevne sykluser, trener og er relavtivt sunn. (Sjokolade ER også sunt.) Og jeg stresser antakeligvis alt for mye.

Etter 6 pp prøvde jeg akupunktur, og da satt spiren i neste periode. Dessverre mistet jeg nå i månedsskiftet, så nå er jeg vel kanskje i pp8?

Eggløsningstester fungerer bra for meg, synes det er spennende å følge med.

Og såå.. eh.. har jeg kjøpt meg en stor flaske slimløsende hostesaft etter en tråd jeg leste på forumet her forrige uke. (tror jeg det var.) Veldig morsomt og litt flaut, men om det fungerer så er jo ingenting bedre. Skåler i Solvipect for det :)

Skrevet

Da har jeg gått til innkjøp av Solvipect, og "drikker" til den store gullmedaljen ;) Går nå inn i ny PP og håper og krysser alt jeg har for at spiren skal sitte nå :)

Skrevet

Jeg sluttet på pillen etter 11 år. Gikk rett på regelmessige sykluser, men det tok oss allikevel 1 år før det klaffet:) Vi stresset aldri og tenkte at det kunne ta både 1 år og 2 før det klaffer for folk:) Og vips, så sa det pang;)

Noen bruker lang tid, mens andre klaffer det for med en gang!

Lykke til da!

Skrevet

Hei! sluttet også med p-piller i september(etter 5år), og er enda ikke blitt gravid. Fikk regelmessig mens og alt med èn gang. er og av den utålmodige typen, så kjenner at det er tungt hver gang mensen kommer.. trodde kanskje ikke det skulle ta såpass lang tid, men vet jo det er normalt. har ikke prøvd bisolvon eller noe, så aner ikke om det funker. tror det lureste er å slappe av og prøve å ikke tenke så mye på det(utrolig vanskelig!!).

du får ha lykke til :-)

Skrevet

Hei, vi er vel alle ganske utålmodige prøvere ;) vi har nettopp begynt, men jeg synes allerede det er kjedelig å vente på IKM...jeg har også tenkt at jeg skal ta det med ro og ikke stresse, men vi får se hvordan jeg klarer det etter hvert. Er redd det vil ta en stund, at det ikke blir like lett som sist, men nå er jeg også veldig flink til å ta sorger på forskudd ;p Jeg er gjerne med på å skravle, tror det forhåpentligvis gjør ventetiden litt bedre ihvertfal, og fint å skravle med andre som er i samme situasjon :)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei jenter!! Er selv inne i min 25pp og vet akkurat hva utolmodighet er. Blei gravid i mars 2010 etter å ha prøvd i 5 mnd, men vi mistet i juni 2010. Trodde virkelig ikke at det skulle ta så lang tid før vi blei gravid igjen, men der tok vi feil!! :) Er ennå ikke gravid, og siden det er over to år siden vi begynnte å prøve på å bli gravid så har vi no startet utredn!! :) Vet at vi kan bli gravid, så no når vi snart får hjelp så regne vi med at det snart skal ordne seg. Må si at det har vært 2 år med dager som har vært veldig tunge, og har flere ganger ville gitt opp, men ønsket om å få barn har vært sterkere!!!! :))))

PS: Angående solvipict eller annen slimløsende hjelpemidler, husk å ta bare en skje for dag frem til eggløsning, da må dere stoppe, for når eggløsning intreffer må dere ikke bruke preparater som er slimløselig, viktig for at egget skal kunne feste seg!!!

Lykke til videre jenter, og så får vi håpe på at vi får en fin julegave i år! :))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...