Gå til innhold

Blir så forba....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får så mykje kynner når jeg går tur. Nå må jeg barre slutte og gå tur. Har slitt med detta i 2 uker og merker på vekta kravler opp. Trenger den trimmen vil jo vere litt i form og da. Det jeg lurte på er det farligt når jeg går turer og tar det veldigt med ro ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte 33+0 i dag.

Skrevet

Kynnere er vel ikke farlig å ha sålenge de ikke er vonde... eller regelmessige... =) Bare ikke gå så lange turer, og ikke så fort.. og ta det litt rolig ellers også...

Skjønner du vil bevege deg litt, og jeg tror at små korte turer bare er bra sålenge det ikke er fare for premature rier osv... Men prøv deg forsiktig frem bare =)

Vekta er vel uansett det siste du skal bekymre deg over nå uansett, viktigere at babyen holder aeg i magen litt til =)

Du kan jo ringe lege/jm også og høre hva hn tenker =)

Skrevet

Hei!

Jeg har to hunder som trenger trimmen sin, men jeg har også en del kynnere og får det ofte når jeg går tur:)! Jeg spurte jordmora mi om detta... Om jeg burde ta det mer med ro osv!

Ho sa at kynnere er rier, og at hvis det blir lange, vonde eller veldig mange (altså mer eller mindre i ett sett over lengre tid) så var det alvorlig og man kunne sette i gang fødsel...

Men så lenge de ikke var lange, regelmessige og vonde så kunne jeg fortsette som før:)

Jeg har kynnere ofte, men de er ikke vonde, ikke spesielt lange og de roer seg når jeg roer meg:)

Så jeg fortsetter å gå tur, jeg går litt saktere, og kanskje ikke like lange turer hver dag. Jeg hviler litt etter tur (minst 30 minutter)

Jeg får litt aktivitet og frisk luft, hundene får det samme:) Jeg tenker ikke så mye på vekta, men tror det er bra å holde seg litt aktiv så lenge man kan og orker:)

Det å være gravid vil si at man kommer til å legge på seg noen kg:) Sånn er det bare, det er veldig individuelt hvor mye man legger på seg, hvor fort man går ned igjen osv :) Jeg har vært aktiv og kommer til å være det etter fødsel også så jeg bekymrer meg ikke for de ekstra kg:) De kan man alltids trimme vekk etter fødsel:)

Jeg er forresten 33 uker i morra:)

Skrevet

Hei!

Jeg er 35 uker på vei og har sliti med "kraftige" og mange kynnere daglig siden uke 20 ca. Jordmor og lege har sjekket og det er ingen tegn til bekymring. Jeg tok en vaginal ultralyd for å se at livmorhalsen var lukket, noe den var og derfor ingen bekymring til tidlig fødsel:) Men du må nok bare finne ut hva din egen kropp orker, alle har det forskjellig... Har selv 2 hunder og er avhengig av å gå turer daglig, har funnet ut at jeg må gå saktere enn vanlig også går jeg helst på "flat" mark.. oppoverbakker gjør meg veldgi andpusten som da igjen fører til kynnere...

Lykke til, håper du finner ut en måte som passer deg og din kropp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...